Peugeot i Citroën biją rekordy w Chinach, ale dołują w Europie
Koncern PSA opublikował wyniki sprzedaży swoich aut w Chinach. Popyt na samochody marek Peugeot i Citroën w Państwie Środka w pierwszym kwartale tego roku wyraźnie wzrósł. Spadł za to w Europie.
23.04.2013 | aktual.: 10.10.2022 10:42
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Koncern PSA opublikował wyniki sprzedaży swoich aut w Chinach. Popyt na samochody marek Peugeot i Citroën w Państwie Środka w pierwszym kwartale tego roku wyraźnie wzrósł. Spadł za to w Europie.
Firmy Citroën i Peugeot dostarczyły chińskim klientom w ciągu trzech pierwszych miesięcy 2013 r. 142 000 samochodów, czyli o 31% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Rynek w Chinach urósł w pierwszym kwartale o 17,5%.
W 2012 r. Grupa PSA sprzedała w azjatyckim kraju 442 000 aut, czyli o 9,2% więcej niż rok wcześniej. Na razie działająca w Chinach spółka joint-venture Dongfeng Peugeot-Citroën Automobile ma 3,95% udziałów w rynku. Celem jest osiągnięcie poziomu 5% w 2015 r.
Ma w tym pomóc wprowadzenie do salonów modeli Citroën C-Elysée i Peugeot 301. W drugiej połowie tego roku spółka join-venture założona przez PSA i firmę Changan rozpocznie w Shenzen produkcję Citroëna DS5.
Patrząc na Europę, francuski konglomerat nie ma powodów do radości. Według danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (European Automobile Manufacturers’ Association, w skrócie ACEA) Peugeot i Citroën wspólnie sprzedały od początku stycznia do końca marca 338 006 egzemplarzy swoich pojazdów. Jest to wprawdzie drugie miejsce (pierwsze należy do Volkswagen Group - 723 075 sztuk), ale wyniki są gorsze aż o 15,3% w porównaniu pierwszymi trzema miesiącami 2012 r.