Peugeot 308 PureTech ustanawia rekord zużycia paliwa!
PEUGEOT 308 wyposażony w trzycylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy PureTech ustanawia rekord zużycia paliwa!
23.03.2014 | aktual.: 23.03.2014 19:15
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Informacja prasowa
W gamie PEUGEOT 308, nagrodzonego w Europie tytułem „Samochodu Roku 2014”, debiutuje nowa turbodoładowana jednostka benzynowa 1.2 PureTech o mocy 130 KM. Wersja hatchback w standardowej specyfikacji produkcyjnej właśnie ustanowiła nowy rekord zużycia paliwa: 2,85 litra na 100 kilometrów i 1810 kilometrów przejechanych na jednym pełnym zbiorniku paliwa!
Rekord został pobity na torze Almeria w Hiszpanii pod nadzorem francuskiej organizacji testowej UTAC (Union Technique de l’Automobile, du motocycle et du Cycle). Standardowy PEUGEOT 308, wyposażony w nowy, trzycylindrowy silnik benzynowy PureTech oraz sześciobiegową przekładnię manualną, pozostawał w ruchu przez ponad 32 godziny, zużywając przy tym 51,4 litra paliwa. Tym samym, PEUGEOT 308 ustanowił nowy rekord zużycia paliwa i odległości pokonanej na jednym pełnym zbiorniku paliwa. Ten doskonały wynik jest zasługą kilku kierowców, którzy podczas testu na zmianę zasiadali za kierownicą auta.
Rekord został ustanowiony w modelu w standardowej specyfikacji produkcyjnej, w związku z czym PEUGEOT 308 1.2 e-THP 130 staje się nową referencją w kwestii zużycia paliwa dla produkowanych seryjnie samochodów z silnikami benzynowymi. Kompaktowy, ekologiczny i mocny, nowy silnik z turbodoładowaniem łączy wysoką wydajność z najnowocześniejszymi technologiami. Jednostka wykorzystuje bezpośredni wtrysk o wysokim ciśnieniu (200 barów) oraz bardzo wydajną turbosprężarkę nowej generacji (pracującą z prędkością 240 000 obr./min.), reprezentując prawdziwy przełom technologiczny. Silnik pracujący pod maską najbardziej kompaktowego i najlżejszego samochodu w swoim segmencie może w pełni zaprezentować swój dynamiczny i ekonomiczny potencjał.
PEUGEOT 308 w wersji z silnikiem wysokoprężnym BlueHDi o mocy 120 KM - która zużywa średnio 3,1 litra oleju napędowego na 100 kilometrów i emituje zaledwie 82 gramy CO2 na kilometr - również jest referencją dla pozostałych modeli w swojej klasie, po raz kolejny demonstrując wysoką jakość wykonania i spójne podejście do kwestii projektu całego auta. PEUGEOT 308 1.2 e-THP 130,
który wejdzie do sprzedaży w Europie pod koniec marca tego roku, oficjalnie zużywa 4,6 l/100 km i emituje 107 gramów CO2 na kilometr. Wersja ta uzupełnia gamę jednostek napędowych oferowanych w modelu 308, obejmującą trzy silniki benzynowe (od 82 do 155 KM) oraz cztery wysokoprężne (od 92 do 150 KM). Turbodoładowany silnik benzynowy PureTech w wersji o mocy 110 KM przewidywany jest także w gamie modelowej 208 i 2008.
Informacja prasowa
źródło: Peugeot