Peugeot 308 GT - sportowa odmiana samochodu roku

Peugeot wprowadza do gamy jednostek napędowych modelu 308 nowe silniki i nadaje autom sportowego sznytu. Oto Peugeot 308 GT 205 i GT 180 w wersji hatchback i SW.

Peugeot 308 GT - sportowa odmiana samochodu roku
Marcin Łobodziński

08.09.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:05

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Pierwsza odmiana napędzana jest silnikiem benzynowym 1,6 THP o mocy jak sama nazwa wskazuje 205 KM. GT 180 ma pod masą diesla BlueHDi o mocy 180 KM. Obie wersje przeszły szereg subtelnych zmian. Najbardziej widoczną jest pakiet optyczny z przeniesionym na grill logo producenta i znaczkami GT oraz reflektorami LED. Ponadto mamy nowe wloty powietrza do silnika i nowe wyloty spalin z podwójnymi końcówkami po obu stronach tylnego zderzaka. Tylko dla tego modelu Peugeot zarezerwował lakier Magnetic Blue. Całość uzupełniają poszerzające progi i 18-calowe felgi z diamentowanym szlifem i oponami Michelin Pilot Sport 3.

Zawieszenie obniżono o 7 mm z przodu i 10 mm z tyłu. Jest sztywniejsze o 10-20 % w zależności od wersji. Z przodu zastosowano przednie tarcze hamulcowe o średnicy 330 mm, z tyłu 268 mm w modelu 308 GT i 290 mm w modelu 308 GT SW.

Obraz

Wnętrze utrzymane jest w sportowym klimacie. Seryjna skórzana tapicerka uzupełniona została Alcantarą lub opcjonalnie skórą Club Nappa. Wykończenie czerwoną nicią to kolejny smaczek. Podobnie jak na zewnątrz i tu nie brakuje znaczków GT.

Silnik 1.6 THP 205 z systemem Stop&Start współpracuje z 6-stopniową manualną przekładnią. Jego maksymalny moment obrotowy to 285 Nm dostępny w zakresie 1750-4500 obr./min. Wszystko dzięki turbosprężarce Twin-Scroll, bezpośredniemu wtryskowi paliwa, zmiennemu skokowi zaworów ssących i systemowi zmiennych faz rozrządu.

Obraz

Diesel BlueHDi 180 uzyskuje maksymalną moc już przy 3 750 obr./min, a maksymalny moment obrotowy to 400 Nm przy 2000 obr./min. W jego wnętrzu wprowadzono zmiany w postaci nowej komory spalania, stopnia sprężania podniesionego do 16,7 i oleju silnikowego o bardzo niskiej lepkości 0W15. Silnik ten odchudzono o 7 kg, m. in. poprzez zmniejszenie grubości ścianek korpusu. GT 180 jest dostępny tylko z 6-biegowym automatem.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (73)