Peugeot 2008 DKR i kilka technicznych szczegółów
Bruno Famin, dyrektor Peugeot Sport zdradza kilka szczegółów technicznych dotyczących najnowszej broni francuskiego producenta – Peugeota 2008 DKR.
18.07.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:13
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nie można pominąć tu również aspektu marketingowego. Produkcyjny Peugeot 2008 ma napęd na jedną oś i Peugeot chce pokazać, że do pokonania nawet wymagającego terenu wystarczy taki napęd z układem Grip Control. Warto przy okazji wspomnieć, że w historii Dakaru nie wygrał jeszcze pojazd tylnonapędowy z silnikiem Diesla.
Inżynierowie Peugeot Sport zdecydowali się na kompaktową wielkość auta. Jest to konstrukcja zupełnie inna niż konkurencyjne buggy, które zwykle są szerokie i płaskie jak SMG Buggy lub po prostu ogromne, jak Hummer Robby’ego Gordona. Peugeot 2008 DKR miał być mały by lepiej radzić sobie w krętych sekcjach oraz w celu uzyskania jak najlepszej geometrii terenowej. Nadwozie ma 4099 mm długości, 2033 mm szerokości i 1912 mm wysokości. Rozstaw osi to 2800 mm.
Do napędu Peugeota 2008 DKR posłuży 3-litrowy diesel bi-turbo V6 o mocy 340 KM wytwarzający moment obrotowy o wartości 800 Nm. Współpracuje z 6-stopniową skrzynią sekwencyjną. Wyzwaniem było zmieszczenie stosunkowo dużego silnika w niewielkim aucie.