Perła – Auto Avio Construzioni Giulietta 1750 TBi (2012)
Nawet jeśli nie można powiedzieć, że Giulietta jest perłą w palecie modeli Alfa Romeo, to jednak pewien związek z perłami ma. Ma też podkręcony silnik. A wszystko to dzięki firmie AAC.
16.03.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:24
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nawet jeśli nie można powiedzieć, że Giulietta jest perłą w palecie modeli Alfa Romeo, to jednak pewien związek z perłami ma. Ma też podkręcony silnik. A wszystko to dzięki firmie AAC.
Jakie jest powiązanie z perłami? Stuningowana Giulietta ma, na sporej części nadwozia i na kołach, położony perłowy biały lakier o nazwie White Ballon. Jest to dokładnie taka farba, jaką malowane są wozy Lamborghini. To, co nie zostało zabarwione na biało, jest nadal pokryte fabrycznym lakierem.
Włoszka wygląda inaczej nie tylko dzięki dwubarwnemu nadwoziu, ale także dzięki obniżonemu podwoziu. Zamiast seryjnych elementów zawieszenia Laurent Miller postanowił zainstalować w pełni regulowane zawieszenie KW.
Firma AAC wybrała do przeróbek egzemplarz Giulietty wyposażony w najmocniejszą jednostkę napędową dostępną w tym modelu Alfy Romeo. Jest to fiatowski silnik o oznaczeniu940 A1000. Ma on objętość skokową nieco przekraczającą1,7 lzamkniętą w czterech cylindrach ustawionych w rzędzie. Wykorzystujący bezpośredni wtrysk paliwa, umieszczony z przodu poprzecznie motor jest wspomagany przez turbosprężarkę.
Dzięki niej ta niewielka jednostka w fabrycznej konfiguracji może się poszczycić mocą na poziomie 235 KM (dostępna przy 5500 obr./min) i maksymalnym momentem obrotowym 340 Nm przy 1900 obr./min. Napęd przenoszony jest na przednie koła, a kierowca wybiera jeden z sześciu biegów w manualnej skrzyni.
Opisywana dziś Alfa Romeo ma jednak nieco więcej pary pod maską. Co prawda AAC nie podało sposobu jaki wybrało, by wzmocnić silnik, ale możemy się domyślać, że chodzi o nowy moduł sterujący. Tuner poinformował, że jednostka silnikowa ma teraz 270 KM mocy maksymalnej i 385 Nm momentu obrotowego.
Gotowy samochód kosztuje równe 40 000 euro. Co ciekawe Auto Avio Construzioni zaplanowało wypuszczenie tylko jednego takiego wozu.
Dane techniczne
- Typ: R4, Fiat 940 A 1000
- Ustawienie: z przodu, poprzecznie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 1742 cmsup3/sup
- Doładowanie: turbosprężarka
- Moc maksymalna: 270 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 154,99 KM/l (seryjny – 134,90 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 385 Nm
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: na przednie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, średnica 278 mm
- Koła przednie: 7,5 x 17”
- Koła tylne: 7,5 x 17”
- Opony przednie: 225/45 R 17
- Opony tylne: 225/45 R 17
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1395 kg
- Stosunek masy do mocy: 5,17 kg/KM (seryjny – 5,94 kg/KM)
- Długość: 4351 mm
- Szerokość: 1798 mm
- Rozstaw osi: 2634 mmblock position=\inside6167/block
Źródło: carscoop