"Paris et Tour Auto 2015" cz. 2 (ciąg dalszy)

Kontynuacja drugiej części relacji z wizyty w Paryżu.

Michał Grabowski

10.05.2015 | aktual.: 30.03.2023 13:17

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Poprzednia część: KLIK.

Jakby tego było mało, po około 10 minutach zrobił się z tego taki duet.

Bugatti Veyron Grand Sport L'or Blanc Pełna rozdzielczość
Bugatti Veyron Grand Sport L'or Blanc Pełna rozdzielczość
Bugatti Veyron Grand Sport L'or Blanc Pełna rozdzielczość
Bugatti Veyron Grand Sport L'or Blanc Pełna rozdzielczość
Bugatti Veyron Grand Sport L'or Blanc Pełna rozdzielczość
Bugatti Veyron Grand Sport L'or Blanc Pełna rozdzielczość
Bugatti Veyron Grand Sport L'or Blanc Pełna rozdzielczość
Bugatti Veyron Grand Sport L'or Blanc Pełna rozdzielczość
Bugatti Veyron Grand Sport L'or Blanc Pełna rozdzielczość
Bugatti Veyron Grand Sport L'or Blanc Pełna rozdzielczość

Veyron Grand Sport L'or Blanc - wspólne dzieło Bugatti i Königliche Porzellan-Manufaktur Berlin. Kolejna wśród w wielu "specjalnych edycji" Veyrona. Rzekomo jedyny taki egzemplarz na świecie.

LaFerrari Pełna rozdzielczość
LaFerrari Pełna rozdzielczość
LaFerrari Pełna rozdzielczość
LaFerrari Pełna rozdzielczość
Bugatti Veyron Grand Sport L'or Blanc Pełna rozdzielczość
Bugatti Veyron Grand Sport L'or Blanc Pełna rozdzielczość
Bugatti Veyron Grand Sport L'or Blanc Pełna rozdzielczość
Bugatti Veyron Grand Sport L'or Blanc Pełna rozdzielczość
Koniki Pełna rozdzielczość
Koniki Pełna rozdzielczość

Tego również się nie spodziewałem. Ciekawy widok. Dobrze, że biały koń nie wziął przykładu ze swojego czarnego "kuzyna" z żółtego herbu. Mógłby narobić niepotrzebnych szkód.

LaFerrari Pełna rozdzielczość
LaFerrari Pełna rozdzielczość

Bardzo przyjemny duet.

O zachodzie słońca podjechałem metrem pod katedrę Notre Dame.

Katedra Notre Dame Pełna rozdzielczość
Katedra Notre Dame Pełna rozdzielczość
Katedra Notre Dame Pełna rozdzielczość
Katedra Notre Dame Pełna rozdzielczość
Paryż Pełna rozdzielczość
Paryż Pełna rozdzielczość

Po powrocie do centrum słońce zdążyło już całkowicie zajść.

Łuk Triumfalny Pełna rozdzielczość
Łuk Triumfalny Pełna rozdzielczość
Wieża Eiffla Pełna rozdzielczość
Wieża Eiffla Pełna rozdzielczość

Pokusiłem się również o nocną wizytę pod Plaza Athenee. Veyron i LaFerrari delikatnie przeparkowały.

Bugatti Veyron Grand Sport L'or Blanc Pełna rozdzielczość
Bugatti Veyron Grand Sport L'or Blanc Pełna rozdzielczość
LaFerrari Pełna rozdzielczość
LaFerrari Pełna rozdzielczość
Bugatti Veyron Grand Sport L'or Blanc Pełna rozdzielczość
Bugatti Veyron Grand Sport L'or Blanc Pełna rozdzielczość
Bugatti Veyron Grand Sport L'or Blanc Pełna rozdzielczość
Bugatti Veyron Grand Sport L'or Blanc Pełna rozdzielczość

Na sam koniec zostawiłem sobie parking podziemny pod Avenue Foch. Cztery poziomy, długi jak cholera i można się tam spodziewać wszystkiego. Podczas mojej wizyty - jak na Focha to chyba mogło być lepiej. Nie mniej jednak było kilka ciekawych pozycji.

Ferrari 458 Speciale Pełna rozdzielczość
Ferrari 458 Speciale Pełna rozdzielczość
Ferrari 355 F1 GTS Pełna rozdzielczość
Ferrari 355 F1 GTS Pełna rozdzielczość
Mercedes Grosser Pełna rozdzielczość
Mercedes Grosser Pełna rozdzielczość
Ferrari 550 Barchetta Pełna rozdzielczość
Ferrari 550 Barchetta Pełna rozdzielczość
Aston Martin Vanquish Pełna rozdzielczość
Aston Martin Vanquish Pełna rozdzielczość
Lamborghini Gallardo Spyder Pełna rozdzielczość
Lamborghini Gallardo Spyder Pełna rozdzielczość
Lamborghini Gallardo Pełna rozdzielczość
Lamborghini Gallardo Pełna rozdzielczość

Uroki Focha - egzotyki pokryte sporą warstwą kurzu.

Ferrari 355 Spider Pełna rozdzielczość
Ferrari 355 Spider Pełna rozdzielczość
Maserati CranCabrio Pełna rozdzielczość
Maserati CranCabrio Pełna rozdzielczość
Ferrari 430 Scuderia Pełna rozdzielczość
Ferrari 430 Scuderia Pełna rozdzielczość

W tym momencie bateria w aparacie całkowicie się poddała, więc zdjęciem czerwonego Ferrari 430 Scuderia kończę moją relację z Paryża.

To były dwa niezwykłe dni. Oczywiście moim głównym celem był Tour Auto. Przed wyjazdem mniej więcej wiedziałem co mnie może czekać na tej imprezie. Jednak być tam osobiście, zobaczyć to wszystko i poczuć na własnej skórze to już zupełnie co innego. Niezwykła impreza na najwyższym, światowym poziomie! Polecać w sumie nie trzeba, zdjęcia są najlepszym dowodem.

Miasto również mnie nie zawiodło. Przez te dwa dni zobaczyłem jego niewielką część, ale też moja wizyta miała specyficzny charakter. Nie mniej udało się odwiedzić kilka z tych najciekawszych miejsc i symboli stolicy Francji. Metrem jeździło się sprawnie i całkiem przyjemnie. Do wyboru jest aż 16 linii, co daje ogromne możliwości. Podróże zwykle nie trwały długo, gdyż sam Paryż nie należy do ogromnych miast. Owszem, jest bardzo skupiony, ale powierzchniowo jest porównywalny z Kielcami czy Jelenią Górą. Dobowy bilet na cały Paryż i przyległe mu miejscowości kosztował 7€, czyli przyzwoicie.

To co mnie zaskoczyło to nachylenie niektórych ulic. Przeglądając te wszystkie zdjęcia, filmy czy chociażby korzystając z Google Street View byłem przekonany, że Paryż jest "płaski", położone na równinie. Nic bardziej mylnego. Amplituda między początkiem a końcem wielu ulic potrafi być całkiem spora. Również układ ulic wymaga przyzwyczajenia. Promieniście rozchodzące się ulice tworzą ciekawą i zawiłą sieć. Zabudowa w wielu miejscach bywała bardzo podobna, co potrafiło skutecznie zmylić. Fakt, że w kilku miejscach było widać nieco prowizorki i bałaganu, ale ogólnie rzecz biorąc Paryż to naprawdę piękne miasto. Z przyjemnością odwiedzę je kiedyś ponownie.

Dziękuję również tym, którzy dotarli do końca mojej relacji. Mam nadzieje, że przyjemnie się Wam ją czytało i oglądało.

Pozdrawiam,

MG

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (4)