Pakiet dla diesla – Heico V40 D4 Automatic (2012)
Niemieckie Heico Sportiv wypuściło na rynek pierwsze pakiety wzmacniające silniki Volvo V40. Na razie oferta dotyczy modeli z jednostkami wysokoprężnymi. Przykładem wozu z zestawem Heico jest Volvo V40 D4.
20.09.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:52
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Niemieckie Heico Sportiv wypuściło na rynek pierwsze pakiety wzmacniające silniki Volvo V40. Na razie oferta dotyczy modeli z jednostkami wysokoprężnymi. Przykładem wozu z zestawem Heico jest Volvo V40 D4.
Heico Sportiv od wielu lat zajmuje się kompleksowym tuningowaniem samochodów produkowanych przez szwedzkie Volvo. W ofercie niemieckiego warsztatu są zarówno przeróbki wizualne, jak i modyfikacje mechaniczne obejmujące zmiany zawieszeń, układów hamulcowych, poprawki silników itd. Przez lata Heico stało się nadwornym tunerem Volvo i w niektórych salonach ze szwedzkimi samochodami można nabyć od razu auta podkręcone przez Heico.
Jakiś czas temu ekipa Heico rozpoczęła pracę nad programem pozwalającym odmienić Volvo V40. W tej chwili dostępne są już modyfikacje wizualne, zmiany w zawieszeniu oraz kity podnoszące moc silników diesla. Proponowane przez siebie poprawki tuner zaprezentował na modelu V40 D4.
Ulepszenia optyczne są skromne i dopiero dłuższe przyjrzenie się autu pozwala odkryć, co dodali styliści Heico. Nowe części to: nakładka na przedni zderzak, zintegrowany z imitacją dyfuzora fartuch pod tylnym zderzakiem i cztery owalne końcówki rur wydechowych. Volvo jeździ na kołach z nowymi 18- lub 19-calowymi felgami, które malowane są na trzy różne kolory. Trzeba przyznać, że czerń obręczy dobrze pasuje do bieli nadwozia.
Pojazd został także obniżony o 30 mm – tuner wykorzystał sportowe sprężyny.
Oznaczenie D4 w nazwie Volvo V40 świadczy o tym, że do napędu producent wykorzystał 2-litrowy silnik o zapłonie samoczynnym. Volvo wykorzystało oczywiście wszystkie standardowe rozwiązania techniczne, żeby motor osiągał jak najwyższą moc i spalał jak najmniej paliwa. Jest więc zasobnikowy wtrysk paliwa oraz doładowanie za pomocą turbosprężarki.
Kierowca seryjnego Volvo V40 D4 ma do dyspozycji 177 KM mocy maksymalnej przy 3500 obr./min i aż 400 Nm momentu obrotowego w przedziale od 1750 do 2750 obr./min. Dzięki takiej mocy to zgrabne kombi od 0 do 100 km/h przyspiesza w 8,30 s i rozpędza się do 215 km/h (ze skrzynią automatyczną).
Heico Sportiv opracowało program zarządzający silnikiem, który sprawia, że sprint do setki jest w stuningowanym aucie krótszy o całą sekundę, a prędkość maksymalna wynosi 230 km/h. Poprawa osiągów była możliwa, bo nowe ECU zwiększa moc serca Volvo do 195 KM, z kolei moment obrotowy wynosi teraz 480 Nm.
Obecnie firma przygotowuje ofertę do jednostek spalających benzynę, jednak badania jeszcze trochę potrwają i kity do wersji T3, T4 i T5 na rynku pojawią się prawdopodobnie bliżej zimy.
Dane techniczne
- Typ: R5, ZS, D5204T6
- Ustawienie: z przodu, poprzecznie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
- Doładowanie: turbosprężarka
- Moc maksymalna: 195 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 98,29 KM/l (seryjny – 89,21 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 480 Nm
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
- Typ napędu: na przednie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe
Masy i wymiary:
- Długość: 4369 mm
- Szerokość: 1783 mm
- Wysokość: 1390 mm (- 30 mm)
- Rozstaw osi: 2647 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,60 s
- Prędkość maksymalna: 225 km/h
Źródło: carscoop