Owoc współpracy Peugeota z Mitsubishi - 4008
Rynek niewielkich SUVów zwanych też crossoverami sukcesywnie się zapełnia. Pomimo tego, że nie oferują tak naprawdę więcej miejsca w środku, to większe rozmiary zapewniają pasażerom komfort psychiczny, a podniesione nadwozie i większe koła poprawiają komfort jazdy. Grupa PSA nawiązała współpracę z Mitsubishi na początku 2010 roku. Owocem tego porozumienia jest nowy crossover o oznaczeniu 4008.
30.09.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:23
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Rynek niewielkich SUVów zwanych też crossoverami sukcesywnie się zapełnia. Pomimo tego, że nie oferują tak naprawdę więcej miejsca w środku, to większe rozmiary zapewniają pasażerom komfort psychiczny, a podniesione nadwozie i większe koła poprawiają komfort jazdy. Grupa PSA nawiązała współpracę z Mitsubishi na początku 2010 roku. Owocem tego porozumienia jest nowy crossover o oznaczeniu 4008.
Niewielki SUV będzie miał swoją premierę na marcowym salonie Genewa Motor Show, tuż przed pojawieniem się w salonach w drugim kwartale 2012 roku. Pozycjonowany pomiędzy modelami 3008 i 4007 miał nosić początkowo nazwę 2008. Samochód został zbudowany na bazie modelu Mitsubishi ASX, który za "wielką kałużą" jest znany pod nazwą Outlander Sport, a w Kanadzie i Japonii spotkacie się z oznaczeniem RVR.
Nowy crossover francuskiego producenta będzie miał długość 4340 mm i szerokość 1800 mm. Wysokość będzie wynosić 1630 mm, a rozstaw kół 2670 mm. Peugeot 4008 będzie produkowany z czterema silnikami: dwoma benzynowymi i dwoma jednostkami wysokoprężnymi. Wśród benzynowych silników znajdą się jednostki o objętości skokowej 1,6 litra oraz 2,0 litra. Pierwszy z nich legitymuje się mocą 116 KM i momentem obrotowym 152 Nm. Dwulitrowy "benzyniak" generuje 150 KM i 198 Nm momentu obrotowego. Obydwa silniki będą dostępne z 5-biegową przekładnią manualną. W przypadku większego z nich możliwe będzie wyposażenie go w bezstopniową przekładnię CVT.
1,6 litra oraz 1,8 litra to objętości skokowe wysokoprężnych silników HDi. Pierwszy z nich charakteryzuje się mocą 112 KM i momentem obrotowym 270 Nm. Drugi ma taką samą moc jak dwulitrowa jednostka benzynowa - 150 KM, oraz moment obrotowy 300 Nm. Silniki wysokoprężne będą wyposażone w 6-biegowe przekładnie manualne.
Peugeot 4008 będzie produkowany zarówno w wersji z napędem na przednie koła jak i AWD. Układ napędu na wszystkie koła będzie miał trzy tryby: 2WD - samochód będzie napędzany wyłącznie przez koła przednie, AWD oraz LOCK. W ostatnim z trybów napęd będzie stale przenoszony na cztery koła, a rozdział momentu pomiędzy osiami będzie odbywał się przy pomocy elektroniki w zależności od panujących warunków na drodze.
Małym zaskoczeniem może być decyzja Peugeota o wprowadzeniu na rynek europejski modeli wyłącznie z silnikami diesla. Co więcej, klient nie będzie mógł zaoszczędzić i zdecydować się na wersję wyłącznie z przednim napędem. Ta będzie dostępna wyłącznie dla klientów z pozostałych rynków samochodowych, podobnie jak silniki benzynowe.
Źródło: Carscoop