Ostre premiery Abta w Genewie [aktualizacja]
Wczoraj pisałem o przerobionym przez Abta Audi R8 GTR, a dziś będzie o innych planowanych przez tego tunera na salon samochodowy w Genewie premierach.
28.02.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:15
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zacznijmy od najmniej pikantnego samochodu z tej grupy – Volkswagena Golfa. O gustach się nie dyskutuje, ale coś mi się zdaje, że zmiany zaproponowane przez Abta nie wyjdą jednemu z najpopularniejszych kompaktów na świecie na dobre. Jak wiadomo, choćby z komentarzy na Autokulcie, że co osoba, to inne zdanie o Volkswagenie, jednak wydaje mi się, że w przypadku Abta opinie będą raczej zgodne.
Tuning ograniczy się na początek do pakietu spojlerów i nowych kół. Elementy stylistyczne będą zamontowane pod przednim zderzakiem, pod progami, pod tylnym zderzakiem oraz na przednich światłach. Wreszcie firma z Kempten zamontuje felgi o nowym wzorze w samochodzie innym niż Audi R8.
O odświeżonym Abcie R8 GTR pisałem już wczoraj, ale i dziś będzie o Audi, tyle że o innych modelach.
Dla osób, które cenią sobie auta rodzinne ze sportowym zacięciem, Abt przygotowuje model A6 Avant. Przerobiony samochód będzie nazywał się AS6-R Avant. „R” w nazwie ma wskazywać, że to najmocniejsza dostępna u Abta wersja. I rzeczywiście, mocy nie zabraknie. 4-litrowy silnik biturbo będzie rozwijał równe 600 KM.
Prognozowane osiągi nie zostały podane, ale łatwo się domyślić, że prędkość maksymalna będzie oscylowała wokół 300 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmie pewnie mniej niż 4 sekundy.
Bazą najprawdopodobniej będzie Audi A6 Avant 3.0 TFSI, które zostanie nie tylko zmienione mechanicznie, ale także wizualnie – pojawią się niewielkie spojlery i większe koła.
Drugim naprawdę ostrym autem ma być Audi RS5. Podobnie jak znacznie większe kombi RS-piątka zmieni się z zewnątrz i pod skórą. Karoseria otrzyma zestaw spojlerów, począwszy od splittera pod przednim zderzakiem, przez skrzydełka na zderzaku, aż po spojler na pokrywie bagażnika. Wizualizacja wskazuje, że maszyna ma stylem przypominać R8 GTR, więc najprawdopodobniej nie tylko spojlery, ale też pokrywa silnika będzie z włókien węglowych.
RS5-R (tak ma nazywać się wóz Abta) będzie miało tylko nieznacznie, bo o 20 KM podkręcony silnik. W sumie 470 KM powinno i tak bez problemu pozwolić osiągnąć około 310 km/h, a do setki rozpędzić się w mniej niż 4,30 s.
Na razie brakuje szczegółów o wszystkich tych samochodach (gdy się pojawią, pojawią się też ich opisy na Autokulcie) i możemy się tylko domyślać, co dokładnie tuner zamierza w nich poprawić. Wiadomo, że wzrosną moce silników w obu Audi, ale oba wozy zachowają odrębny charakter.
AS6-R Avant będzie nadal autem rodzinnym o ponadprzeciętnych osiągach, które da się wykorzystać przede wszystkim na autostradzie. Z kolei RS5-R z pewnością więcej frajdy będzie dawało na torze niż na zwykłej drodze. Będzie to namiastka R8 GTR dla osób o mniejszych umiejętnościach lub z mniej zasobnym portfelem.
[Aktualizacja 7 marca 2013]
W galerii możecie obejrzeć zdjęcia prawdziwych, gotowych samochodów pokazanych przez Abta na salonie w Genewie. Gdy pojawią się bardziej szczegółowe informacje o tych autach, opiszę je na Autokulcie.
Źródło: Abt