Samochody używaneOpelUżywany Opel Omega B - typowe awarie i problemy

Używany Opel Omega B - typowe awarie i problemy

W latach 90. Opel Omega B był marzeniem niejednego Polaka. Konstrukcja GM wydawała się być najbardziej  rozsądną propozycją dla osób szukających luksusowej limuzyny albo ogromnego kombi klasy średniej wyższej, które wolały bogato doposażonego Opla zamiast podstawowej wersji jednego z modeli niemieckiej wielkie trójki, czyli Mercedesa, BMW czy Audi. Niestety po latach okazało się, że Omega B była pod wieloma względami niedopracowana.

Opel Omega B
Opel Omega B
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Opel
Artur Kuśmierzak

31.12.2011 | aktual.: 30.03.2023 10:01

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Historia modelu

Opel Omega II generacji oznaczony przez niemieckiego producenta jako B miał swoją premierę w 1994 roku, a trzy lata później pod jego maskę trafił 2-litrowy silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa. W 2000 roku samochód został odmłodzony - zmieniono przede wszystkim: przedni zderzak, atrapę chłodnicy, tylne lampy, a także zmodyfikowano centralny panel deski rozdzielczej.

Rok później do oferty silnikowej dołączył diesel produkcji BMW 2,5 TDS z wtryskiem typu Common Rail, który od Opla otrzymał oznaczenie DTI. Produkcję Omegi B zakończono dokładnie w 2003 roku i jak dotąd samochód nie doczekał się swojego następcy.

Silniki

  • R4 2,0 (115- 136 KM)
  • R4 2,2 (144 KM)
  • V6 2,5 (170 KM)
  • V6 2,6 (180 KM)
  • V6 3,0 (211 KM)
  • V6 3,2 (218 KM)

Diesle

  • R4 2,0 DTI (100 KM)
  • R4 2,2 DTI (120 KM)
  • R6 2,5 TD lub DTI (130- 150 KM)

Niestety żadnej z wyżej wymienionych jednostek napędowych nie można uznać za w pełni niezawodną i godną polecenia, jednak warto pamiętać o tym, że znacznie mniej problemów sprawiają silniki benzynowe. Najczęściej spotykane przypadłości motorów montowanych w Omedze to przede wszystkim wycieki oleju spod pokrywy zaworów oraz awarie silniczka krokowego biegu jałowego.

Naszym zdaniem

Opel Omega B co prawda kusi bardzo niskimi jak na tę klasę auta cenami oraz bardzo bogatym jak na segment E przystało wyposażeniem (w niektórych egzemplarzach znajdziemy nawet nawigację), jednak o ile koszty nabycia tego modelu i ceny części zamiennych nie będą zbyt wysokie to zaoszczędzone przy zakupie pieniądze bardzo szybko wydamy na często występujące usterki. Za najtańsze egzemplarze Opla Omegi B w często fatalnym stanie zapłacimy około 2000 zł, najdroższe mogą kosztować nawet 11 000 zł.

Komentarze (18)