Opel Grandland – flagowy SUV niemieckiej marki łączy odważną stylistykę z zaawansowaną technologią
Sportowa elegancja oraz innowacyjne technologie, to cechy charakterystyczne Opla Grandlanda. Stylistyka nowego Grandlanda jest zdominowana przez typowe dla marki wyraźnie nakreślone linie. Nadwozie nowego Grandlanda przyciąga uwagę nowym obliczem marki Opel Vizor oraz nazwą modelu umieszczoną centralnie na tylnej klapie.
20.05.2022 | aktual.: 14.03.2023 12:06
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zaprojektowaną w Rüsselsheim stylistyczną filozofię kompasu da się zauważyć także z tyłu. Nazwę Grandland oraz logo z błyskawicą umieszczono pośrodku tylnej klapy. Kolejnym akcentami są zderzaki oraz boczne panele — teraz w zależności od wersji czarne lub lakierowane w kolorze nadwozia — a także czarne oraz srebrne osłony podwozia. Nowy Grandland jest również dostępny w charakterystycznej dwukolorowej wersji.
Ponadto kierowca może liczyć na zupełnie nowe doświadczenia w kokpicie, gdyż wewnątrz już w wersji podstawowej zastosowano w pełni cyfrowy Pure Panel z 7 calowym centrum informacyjnym oraz podobnej wielkości kolorowym ekranem dotykowym z obsługą Apple CarPlay i Android Auto za pośrednictwem systemu multimedialnego. W wyższych wersjach dostępne jest 12 calowe centrum informacyjne i 10 calowy kolorowy ekran dotykowy.
Flagowy SUV Opla jest również wyposażony w szereg technologii i systemów wspomagających prowadzenie pojazdu, które dotychczas były zarezerwowane dla aut z wyższych segmentów. Jednym z takich rozwiązań są adaptacyjne reflektory pikselowe IntelliLux LED® ze 168 segmentami LED. To samo dotyczy systemu Night Vision, który ma swoją premierę w Oplu w największym SUV ie niemieckiej marki. System wykrywa pieszych i zwierzęta w ciemnościach z odległości do 100 metrów i ostrzega kierowcę. Póładaptacyjny asystent jazdy autostradowej Highway Integration Assist utrzymuje Grandlanda pośrodku pasa ruchu i pilnuje odległości od pojazdu poprzedzającego.
Każda wersja Grandlanda jest bogato wyposażona. Lista dostępnych systemów obejmuje między innymi system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcjami hamowania awaryjnego i wykrywania pieszych, asystenta pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, wykrywanie zmęczenia kierowcy oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości.
Grandlanda zapewnia również najwyższy komfort dzięki ergonomicznym aktywnym fotelom przednim z atestem niemieckiej „kampanii na rzecz zdrowych pleców” (Aktion Gesunder Rücken e.V.), które sprzyjają utrzymywaniu prawidłowej pozycji za kierownicą. Opcjonalnie są one dostępne z tapicerką z Alcantary. Cieszące się uznaniem fotele są wyjątkowe w klasie Grandlanda i umożliwiają szeroki zakres regulacji, od elektrycznego pochylania siedziska po elektro-pneumatyczne sterowanie podparciem lędźwiowego odcinka kręgosłupa. W wersji z tapicerką skórzaną są również podgrzewane i wentylowane.
Rozwiązaniami podnoszącymi komfort użytkowania są także system bezkluczykowego otwierania zamków i uruchamiania silnika oraz elektrycznie otwierana i zamykana klapa bagażnika, sterowana czujnikiem reagującym na ruch stopy pod tylnym zderzakiem. Kierowca i pasażerowie mogą korzystać z opcji łączności i nowoczesnych multimediów, w tym najbardziej zaawansowanego systemu Multimedia Navi Pro. Bezprzewodowa ładowarka w konsoli środkowej umożliwia ładowanie kompatybilnych smartfonów bez zbędnej plątaniny kabli.
W Grandlandzie firma kontynuuje swoją strategię elektryfikacji. Oprócz oszczędnych silników benzynowego i wysokoprężnego nabywcy mogą wybrać mocną i bardzo oszczędną hybrydę plug in z napędem na przód lub elektrycznym napędem na wszystkie koła. Opel Grandland Plug-in Hybrid wyposażony jest w napęd hybrydowy najnowszej generacji, który łączy doładowany silnik spalinowy oraz silnik elektryczny, zapewniając doskonałe osiągi przy jednocześnie niskim spalaniu.
Dostępne są dwa warianty mocy 224 KM i aż 300 KM. Podróżowanie Grandlandem Plug-in Hybrid może być całkowicie bezemisyjnie dzięki możliwości jazdy w trybie 100% elektrycznym, podczas której silnik elektryczny umożliwia jazdę z prędkością nawet 135 km/h, wykorzystując energię zgromadzoną w akumulatorach.