Oficjalny polski cennik Mazdy MX‑5
Polski oddział Mazdy przedstawił cennik jednego z najsłynniejszych roadsterów świata.
01.06.2015 | aktual.: 02.10.2022 10:02
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Mazda MX-5 to żywa legenda. Jej pierwsza generacja (NA) zadebiutowała na Chicago Auto Show 10 lutego 1989 roku. Do sprzedaży trafiła już w maju jako rocznik modelowy 1990. Teraz do salonów wkracza czwarta generacja MX-5, oznaczona symbolem ND.
Domeną tego roadstera zawsze był świetny stosunek radości z jazdy do ceny, za którą jest oferowana. Na pokładzie już w standardowej wersji dostaniemy dosyć bogate wyposażenie. SkyENERGY zawiera między innymi światła diodowe, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu dla 2-litrowego silnika, tempomat, gniazda AUX i USB, 7-calowy wyświetlacz centralny, multimedialny system rozrywki oraz klimatyzację.
Podstawowym silnikiem jest 1,5-litrowy SKY-G o mocy 131 KM sparowany z 6-biegową skrzynią ręczną. Za Mazdę MX-5 z taką jednostką i wyżej wymienionym wyposażeniem zapłacimy w Polsce 89 900 zł. 2-litrowiec o mocy 160 KM kosztuje 7000 zł więcej. Dopłaty wymaga naturalnie także wyższy poziom wyposażenia SkyPASSION, dostępny wyłącznie z większym motorem. Tu na pokładzie MX-5 dostaniemy dodatkowo między innymi czujnik deszczu, czujnik zmierzchu, podgrzewane fotele, automatyczną klimatyzację, radio cyfrowe i skórzaną tapicerkę. Cena MX-5 z silnikiem 2,0 i tym poziomem wyposażenia wynosi w Polsce 103 900 zł.
Topowa odmiana to SkyFREEDOM. Co ciekawe, tę nazwę wybrano poprzez konkurs przeprowadzony wśród członków polskiego klubu MX-5. Jej autorem jest Michał Opłocki posiadający dwa japońskie roadstery pierwszej generacji (NA). Topowa odmiana kosztująca 118 900 zł zawiera między innymi system odzyskiwania energii z hamowania i-ELOOP, adaptacyjne doświetlanie zakrętów, automatyczne światła drogowe, system monitorowania martwego pola, system monitorowania ruchu poprzecznego przy cofaniu, zawieszenie sportowe Bilstein, sportowe fotele Recaro obszyte Alcantarą, dostęp bezkluczykowy, nagłośnienie Bose, czujniki parkowania z tyłu, 17-calowe felgi aluminiowe i nawigację satelitarną.
Opcjonalnie za 2000 zł do swojej MX-5 można dokupić lakier metaliczny. 600 zł więcej zapłacimy za trójwarstwową powłokę Soul Red. Nawigacja, która w SkyFREEDOM jest standardem, na dwóch niższych poziomach kosztuje 2000 zł.
Tym samym MX-5 już oficjalnie dołącza na polskim rynku do pozostałych modeli zaprojektowanych zgodnie z filozofią Kodo i technologią Skyactiv. Ważący 975 kg (w wersji z silnikiem 1,5) roadster ma wszystko, czego potrzeba, by odnieść sukces w tym segmencie. Ile frajdy daje japońska klasyka w najnowszym wydaniu? Mamy nadzieję, że opowiemy Wam o tym już wkrótce.
Zobacz także