Oficjalne ceny i specyfikacje nowego Jeepa Wranglera. Bardzo dużo się zmieniło

Nowy Jeep Wrangler jest już oficjalnie w sprzedaży, a importer opublikował jego cennik. Samochód kosztuje sporo, ale i oferuje znacznie więcej od poprzednika. Poznajcie nie tylko ceny, ale także specyfikacje oraz zupełnie nowe silniki.

Nowy Jeep Wrangler tani nie jest, ale to inna klasa auta pod względem techniki i wyposażenia od poprzednika
Nowy Jeep Wrangler tani nie jest, ale to inna klasa auta pod względem techniki i wyposażenia od poprzednika
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

25.09.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:56

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Zacznijmy od bodaj najważniejszej informacji, czyli ceny. Nowy Jeep Wrangler kosztuje minimum 201 900 zł, co oznacza, że nowa generacja JL jest droższa o – uwaga! – 41 800 zł od poprzednika JK. To bardzo dużo i to pomimo... mniejszego silnika.

Dwie zupełnie nowe jednostki napędowe to jedna z większych ciekawostek. Pożegnaliśmy już benzyniaka V6 o pojemności 3,6 l oraz diesla 2.8 CRD. Obecnie gamę stanowi benzynowa czterocylindrówka GME 2.0 Turbo o mocy 272 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Natomiast diesel ma pojemność 2,2 litra i moc 200 KM oraz 450 Nm momentu. Oba silniki są łączone z 8-biegowym automatem i przekładni manualnej nie ma nawet w opcji.

Stały napęd na cztery koła po raz pierwszy we Wranglerze

Są również dwa typu układów napędowych. Dla modeli w specyfikacji podstawowej Sport oraz wyższej Sahara przewidziano bardzo ciekawy i zaawansowany technicznie napęd Command-Trac Full Time, który daje znacznie więcej możliwości niż oferowane dotąd we Wranglerze systemy.

Każdy oferowany w Polsce Wrangler ma stały napęd na cztery koła i automat.
Każdy oferowany w Polsce Wrangler ma stały napęd na cztery koła i automat.© fot. mat. prasowe

Napęd Command-Trac oferuje reduktor z możliwością jazdy z trybie 2WD lub 4WD po drodze utwardzonej. Jest też możliwość zblokowania napędu obu osi do jazdy po bezdrożach, a w ostateczności kierowca może skorzystać z reduktora o przełożeniu 2,72. Przełączanie napędu pomiędzy trybami 2WD i 4WD można wykonać w trakcie jazdy do prędkości 72 km/h. Dla obu specyfikacji przewidziano jako opcję tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Trac-Lok za 1550 zł.

Wyższy stopień terenowego wtajemniczenia oferuje wersja Rubicon, m.in. system Rock-Trac Full Time, który różni się przełożeniem reduktora 4,0. Układ ten daje w połączeniu z nową automatyczną skrzynią biegów maksymalne przełożenie o wartości 77,2. Pod kątem wytrzymałości wzmocniono mosty wraz z półosiami. Na liście standardowego wyposażenia są elektromechaniczne blokady przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego Tru-Lok oraz elektronicznie rozłączany stabilizator przedni.

Tradycyjnie najbardziej terenowa wersja Wranglera to krótki Rubicon.
Tradycyjnie najbardziej terenowa wersja Wranglera to krótki Rubicon.© fot. mat. prasowe

Ciekawostką jest fakt, że to nie krótki Wrangler Rubicon, ale specyfikacja Sahara oferuje najwyższy prześwit wynoszący 260 mm (Rubicon 252 mm), a także najlepszy kąt najazdu i rampowy. Kąt zjazdu jest po stronie Rubicona. Wynika to z faktu zastosowania większych kół w Saharze (255/70 R18) niż w Rubiconie (255/75 R17).

Inaczej jest w przypadku długiej wersji Unlimited. Tu pod każdym względem najlepszy terenowo jest Rubicon, mający m.in. 252-milimetrowy prześwit, pomimo takich samych kół jak w wersji krótkiej.

Rubicon w cenie Sahary

Kilka słów jeszcze o standardach wyposażenia odpowiadającego za komfort i bezpieczeństwo. W podstawowej specyfikacji Sport Jeep Wrangler oferuje klientowi m.in. cztery poduszki powietrzne, asystenta zjazdu i podjazdu, system przeciwdziałający wywróceniu się pojazdu, tempomat, czujniki parkowania z tyłu, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie silnika, klimatyzację automatyczną, elektrycznie regulowane lusterka i szyby, system multimedialny Uconnect 7.0 z 7-calowym ekranem dotykowym i Bluetoothem czy 8-głośnikowe nagłośnienie.

Według producenta Jeep Wrangler Unlimited Sahara może stanowić alternatywę dla SUV-a.
Według producenta Jeep Wrangler Unlimited Sahara może stanowić alternatywę dla SUV-a.© fot. mat. prasowe

Druga specyfikacja Sahara, droższa o 33 400 zł, oferuje ponadto m.in. kamerę cofania, przednie czujniki parkowania, podgrzewane lusterka, oświetlenie wnętrza ambiente, diodowe reflektory, światła tylne i przeciwmgielne, bardziej rozbudowane multimedia z większym 8,4-calowym ekranem, nawigacją, nagłośnieniem Alpine, a także kompatybilność z Apple Carplay i Android Auto. Ponadto, to do Sahary można dokupić jeden z czterech pakietów wyposażenia dodatkowego.

Może to być dla was zaskoczeniem, ale nowy Jeep Wrangler Rubicon pomimo większych zmian technicznych kosztuje dokładnie tyle samo co Sahara. Ma też boczne progi o większej wytrzymałości oraz tańszą tapicerkę skórzaną – 5700 zł do Rubicona i 8800 zł do Sahary. Najbardziej terenową wersję Wranglera można doposażyć m.in. w Pakiet Elektryczny Heavy Dyty za 1550 zł, zawierający alternator 240 A, akumulator bezobsługowy 700 A, gniazdo 230V, podwójny port USB.

Bogato wyposażone wnętrze Wranglera Sahary. Auto w tej specyfikacji kosztuje tyle samo co Rubicon.
Bogato wyposażone wnętrze Wranglera Sahary. Auto w tej specyfikacji kosztuje tyle samo co Rubicon.© fot. mat. prasowe

Ceny nowego Jeepa Wranglera:

  • Diesel 2.2 CRD Sport: krótki – 201 900 zł, długi – 219 100 zł
  • Diesel 2.2 CRD Sahara: krótki – 235 300 zł, długi – 252 500 zł
  • Diesel 2.2 CRD Rubicon: krótki – 235 300 zł, długi – 252 500 zł
  • Benzynowy 2.0 T Sahara: krótki – 220 300 zł, długi – 237 500 zł
  • Benzynowy 2.0 T Rubicon: krótki – 220 300 zł, długi – 237 500 zł
Źródło artykułu:WP Autokult
JeeprynekJeep Wrangler
Komentarze (10)