Odświeżony Mercedes GLS już jest. Większa moc, ale nie każdy będzie zadowolony

Lifting współczesnych modeli częściej obejmuje oprogramowanie, silniki i listę wyposażenia niż – jak wskazuje nazwa – wygląd auta. Tak jest i w przypadku odświeżonego Mercedesa GLS oraz jego wariantów AMG i Maybach, których w tym wydaniu nie będzie łatwo rozpoznać.

Mercedes-Benz GLS
Mercedes-Benz GLS
Źródło zdjęć: © Licencjodawca | Mercedes-Benz AG – Communications & Marketing
Marcin Łobodziński

04.04.2023 | aktual.: 04.04.2023 15:06

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Najnowszego Mercedesa GLS można rozpoznać po efektownej, wizualnie powiększonej osłonie chłodnicy z czterema poprzecznymi elementami, nowych zderzakach – bardziej z przodu niż z tyłu – oraz nieco zmienionej grafice tylnych lamp.

Wbrew oczekiwaniom zmiany we wnętrzu nie są radykalne i nie zmieniły GLS-a w nową Klasę S pod względem ekranów. Projekt jest ten sam, choć mocno zmodyfikowano system MBUX z nową grafiką ekranów. Teraz do obsługi głosowej nie trzeba już wywoływać hasła "Hej, mercedes". Zupełnie nowa jest natomiast kierownica z podwójnymi ramionami i przeprojektowane przyciski obsługi z jej poziomu.

Mercedes-Benz GLS
Mercedes-Benz GLS© Licencjodawca | Mercedes-Benz AG – Communications & Marketing

Zadbano o pasażerów siedzących z tyłu dając im wszystkie funkcje systemu multimedialnego, jakie są dostępne z przodu. Mogą też korzystać z komend głosowych. W opcji dostępne będą dwa dodatkowe porty USB o mocy 100 W.

Z nowości klienci otrzymają standardowy system kamer pokazujących otoczenie samochodu z funkcją przeźroczystej maski, co będzie można uruchomić także w trybie off-road. Co warto podkreślić, Mercedes dość poważnie traktuje możliwości terenowe auta, więc zastosował dodatkową osłonę podwozia oraz powiększył zakres pracy zawieszenia o 30 mm.

Mercedes-Maybach GLS
Mercedes-Maybach GLS© Licencjodawca | Mercedes-Benz AG – Communications & Marketing

Nowości są również pod maską. Standardowy GLS otrzymał w wersjach benzynowych większą moc. To samo dotyczy topowego diesla 450 d. Mniejszą ma natomiast model 350 d – 269 KM zamiast 286 KM, co oznacza, że podstawowy wariant silnikowy straci nieco wigoru. Nie zmieniono natomiast jednostek odmian Maybach i AMG.

Nowy Mercedes GLS (2023) – gama silników:

  • GLS 450 4MATIC – benzynowy, 3-litrowy o mocy 381 KM,
  • GLS 580 4MATIC – benzynowy, 4-litrowy o mocy 517 KM,
  • GLS 350 d 4MATIC – diesel, 3-litrowy o mocy 269 KM,
  • GLS 450 d 4MATIC – diesel, 3-litrowy o mocy 367 KM,
  • Maybach GLS 600 4MATIC – benzynowy, 4-litrowy o mocy 557 KM,
  • AMG GLS 63 4MATIC+ - benzynowy mild hybrid, 4-litrowy o mocy 612 KM.
  • Nowy Mercedes GLS
  • Nowy Mercedes GLS
  • Nowy Mercedes GLS
  • Nowy Mercedes GLS
  • Nowy Mercedes GLS
  • Mercedes-Benz GLS
  • Nowy Mercedes GLS
  • Nowy Mercedes GLS
  • Nowy Mercedes GLS
  • Nowy Mercedes GLS
  • Nowy Mercedes GLS
  • Nowy Mercedes GLS
  • Nowy Mercedes GLS
  • Nowy Mercedes GLS
  • Nowy Mercedes GLS
  • Nowy Mercedes GLS
  • Nowy Mercedes GLS
  • Nowy Mercedes GLS
  • Nowy Mercedes GLS
  • Nowy Mercedes GLS
  • Nowy Mercedes GLS
  • Nowy Mercedes GLS
  • Nowy Mercedes GLS
  • Mercedes-Maybach GLS
  • Nowy Mercedes GLS
  • Nowy Mercedes GLS
  • Nowy Mercedes GLS
  • Nowy Mercedes GLS
  • Nowy Mercedes GLS
  • Nowy Mercedes GLS
  • Nowy Mercedes GLS
  • Nowy Mercedes GLS
  • Nowy Mercedes GLS
  • Nowy Mercedes GLS
  • Nowy Mercedes GLS
  • Mercedes-Benz GLS
  • Nowy Mercedes GLS
  • Nowy Mercedes GLS
  • Nowy Mercedes GLS
  • Nowy Mercedes GLS
  • Nowy Mercedes GLS
  • Nowy Mercedes GLS
  • Nowy Mercedes GLS
[1/43] Nowy Mercedes GLSŹródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mercedes-Benz AG – Communications & Marketing
mercedesmercedes-maybachmercedes gls
Komentarze (1)