Odświeżona Mazda MX‑5 na 30‑lecie modelu. Będzie więcej mocy
W redakcji Autokultu mamy tablicę, na której narysowaliśmy wykres udowadniający, że więcej to lepiej. Wygląda na to, że jego zdjęcia dotarły do Mazdy, bo w Hiroszimie podobno szykowana jest MX-5 z mocniejszym silnikiem. Nie będzie miała jednak odtwarzacza CD.
10.04.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:39
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Biorąc pod uwagę, że żyjemy w dobie streamingu muzyki, możemy zupełnie pominąć kwestię znikającego miejsca na płyty kompaktowe. Skupmy się na tym 2-litrowym silniku, który teraz zamiast 160 KM będzie generował 183 KM. Nieznacznie, bo o 4 Nm wzrośnie wartość momentu obrotowego do 204 Nm. Tak przynajmniej wynika z dokumentu zdobytego przez serwis "Road&Truck". Jednocześnie Mazda pozostaje wierna swojej idei "rightsizingu" – motor SkyActiv będzie wolnossący.
Japończycy osiągną to dzięki zwiększeniu dostępnego zakresu obrotów w silniku. Obecnie czerwone pole na obrotomierzu MX-5 zaczyna się przy 6800 obr./min, teraz ma się to przesunąć. Ponadto jednostka ma mieć niespotykanie lekkie tłoki, nowy wał korbowy, większe otwory dolotowe i wydechowe. Pojawić się ma też dwumasowe koło zamachowe, rzekomo niezbędne przy zwiększonej mocy silnika.
To nie koniec zmian. W cenniku będzie można znaleźć system automatycznego hamowania w mieście, który dzisiaj stał już się standardem w samochodach. Również ważną nowością będzie możliwość regulacji kierownicy w osi poziomej. Z pewnością docenią ją wyżsi kierowcy, dla których malutka MX-5 mogła dotychczas być niewygodna.
Według R&T, produkcja poprawionego modelu już wystartowała. Premiera będzie miała miejsce prawdopodobnie w 2019 roku, kiedy to MX-5 będzie obchodzić 30-lecie.