Odcinkowy pomiar prędkości na S8 w Warszawie gotowy. 4 miejsca pomiaru w obu kierunkach

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami na trasie w S8 w Warszawie stanęły punkty odcinkowego pomiaru. Firma odpowiedzialna za ich montaż i przygotowanie potwierdza oficjalne zakończenie prac. Teraz do uruchomienia brakuje tylko decyzji zarządców.

Odcinkowy pomiar na S8 jest gotowy do uruchomienia
Odcinkowy pomiar na S8 jest gotowy do uruchomienia
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / brandscope
Aleksander Ruciński

18.11.2021 | aktual.: 14.03.2023 14:22

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Temat odcinkowego pomiaru prędkości na S8 w Warszawie jest znany od kilku dobrych tygodni. Przedstawiciele GITD już wcześniej potwierdzali, że prace montażowe dobiegają końca i jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, urządzenia zaczną działać jeszcze przed końcem 2021 roku.

Firma Sprint S.A. odpowiedzialna za realizację prac oficjalnie potwierdziła ich zakończenie, przy okazji podając konkretne lokalizacje i długości odcinków pomiarowych. Kierowcy jadący S8 będą kontrolowani w 4 miejscach:

  • Od węzła Mory do węzła Bemowo - długość 3,08 km
  • Od węzła Bemowo do węzła Mory - długość 2,95 km
  • Od węzła Łabiszyńska do węzła Marki - długość 4,04 km
  • Od węzła Marki do węzła Łabiszyńska - długość 4,04 km

Taki podział nie jest przypadkowy - 2 punkty pomiaru mają zapewnić bezpieczeństwo jadącym w stronę Poznania, a 2 pozostałe podróżującym w kierunku Białegostoku. Warto jednak odnotować, że plany GITD nie kończą się wyłącznie na Warszawie i trasie S8.

Jak donoszą przedstawiciele firmy Sprint S.A., od października realizowana jest modernizacja 24 urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości zlokalizowanych w całej Polsce. Łącznie zamontowane zostanie 100 lamp wspierających rejestratory typu UnicamVELOCITY3, które zamontowano na polskich drogach w latach 2014-2015. Ma to zwiększyć dokładność pomiarów i umożliwić ich wykonywanie nawet w trudnych warunkach.

Źródło artykułu:WP Autokult
polskabezpieczeństwoinfrastruktura drogowa
Komentarze (3)