Obniżka cen na A4 Kraków - Katowice. Tylko na 3 miesiące i dla płatności automatycznych
Od 1 stycznia do 31 marca 2020 roku kierowcy poruszający się po autostradzie A4 zapłacą mniej. Niestety, jest haczyk. Promocja będzie dotyczyła wyłącznie użytkowników korzystających z automatycznych opłat w ramach aplikacji Autoplay lub urządzenia A4Go.
02.12.2019 | aktual.: 22.03.2023 17:10
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Prezes Stalexport Autostrada Małopolska, Emil Wąsacz, stwierdził, że jeśli taka zachęta zadziała, a kierowcy przejdą na płatności automatyczne, ten typ rozliczenia będzie dostępny na większej liczbie bramek.
Ile zapłacimy w ramach promocji?
Płatność tradycyjna | Płatność przez aplikację | |
---|---|---|
Kat.1 ( pojazdy samochodowe o dwóch osiach) | 10 zł | 7 zł |
Kat. 2 (pojazdy samochodowe o dwóch osiach, z których co najmniej jedna wyposażona jest w koło bliźniacze i pojazdy samochodowe o dwóch osiach z przyczepami) | 20 zł | 17 zł |
Kat. 3 (pojazdy samochodowe o trzech osiach i pojazdy samochodowe o dwóch osiach, z których co najmniej jedna wyposażona jest w koło bliźniacze z przyczepami) | 20 zł | 17 zł |
Kat. 4 i 5 (pojazdy samochodowe o więcej niż trzech osiach, pojazdy samochodowe o trzech osiach z przyczepami i pojazdy samochodowe o więcej niż trzech osiach z przyczepami oraz pojazdy ponadnormatywne) | 35 zł | 30 zł |
Jeśli chcemy przyspieszyć przejazd przez bramki, wystarczy zainstalować na swoim telefonie aplikację Autopay i zarejestrować w niej swoje auto. Kamery na bramkach odczytają numer rejestracyjny i po pozytywnej weryfikacji otworzą szlaban. Kwota zostanie automatycznie pobrana z naszego konta.
Zastosowanie videotollingu oraz aplikacji sprawiło, że na bramkach udało się uzyskać trzy razy większą przepustowość niż w stosunku do punktów z tradycyjną obsługą. W tej chwili "automaty" odpowiadają za ok. 17,5 proc. wszystkich płatności.
Prezes nie wykluczył, że po 31 marca 2020 roku ceny nie tylko wrócą do swoich poprzednich poziomów, ale mogą nawet wzrosnąć. Co ciekawe, rozbudowa autostrady A4 o trzeci pas na odcinku Katowice – Kraków nie jest brana pod uwagę. Wynika to z obecnie działającej umowy koncesyjnej.