Nowy Volkswagen Tiguan (2016) – polski cennik
Druga generacja Volkswagena Tiguana właśnie trafia do polskich salonów sprzedaży. Ile kosztuje i co oferuje kompaktowy SUV niemieckiego producenta?
09.02.2016 | aktual.: 20.10.2022 20:37
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Volkswagen Tiguan to specyficzny dla naszego rynku model. Nie cieszy się zbyt dużą popularnością jako samochód nowy, natomiast na rynku wtórnym jest jednym z najbardziej cenionych aut w swoim segmencie. Czy nowa generacja sprawi, że wreszcie Tiguany zaczną masowo wyjeżdżać z polskich salonów Volkswagena?
Ma w tym pomóc atrakcyjna, zupełnie nowa stylistyka oraz spora gama silników oferowanych już od początku sprzedaży. Cena nie jest tak atrakcyjna jak w przypadku koreańskich rywali, bo startuje od 97 980 zł, ale też żaden z nich nie oferuje tylu konfiguracji silnika i napędu co Volkswagen. Generalnie Tiguana napędzają tylko trzy silniki: 1.4 TSI, 2.0 TSI oraz 2.0 TDI. Mamy jednak aż sześć różnych wersji mocy i łącznie dziesięć wersji napędowych. Ponadto, mamy jeszcze trzy wersje wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline.
Najsłabszą odmianą Tiguana jest samochód napędzany 115-konnym motorem 2.0 TDI i manualną skrzynią biegów. Z wersji benzynowych najskromniejszą mocą legitymuje się silnik 1.4 TSI generujący 125 KM. Najmocniejsze odmiany to benzyniak 2.0 TSI (180 KM) oraz 2.0 TDI (190 KM) – oba silniki z automatem DSG. Do wyboru są skrzynie biegów manualne o sześciu i automatyczne o siedmiu przełożeniach. W przyszłości oferta zostanie poszerzona o silniki 2.0 TSI o mocy 220 KM oraz 2.0 TDI o mocy 240 KM.
Jak przystało na nowoczesnego SUV-a, nie każda wersja silnikowa ma napęd na cztery koła. Nawet więcej, bo z dziesięciu odmian tylko cztery są wyposażone w układ 4MOTION. Są to najmocniejsza benzyna 2.0 TSI oraz diesle o mocy 150 i 190 KM. W nowym Tiguanie po raz pierwszy zastosowano system 4MOTION Active Control, który działanie napędu dopasowuje do wybranego trybu jazdy: Onroad, Offroad, Snow lub Offroad individual. Mocniejsze Tiguany są zdolne do holowania przyczepy o masie całkowitej do 2,5 tony.
Wersje silnikowe i ceny nowego Volkswagena Tiguana
To, co ma przekonać klientów do nowego Tiguana to seryjne wyposażenie bogate w systemy bezpieczeństwa i wspomagania jazdy. Standardem są m. in systemy monitorowania otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania „City”, utrzymywania pasa ruchu Lane Assist, wykrywania zmęczenia kierowcy, stabilizacji toru jazdy z przyczepą, a także siedem poduszek powietrznych. Seryjne są także klimatyzacja, czujnik deszczu i czujnik zmierzchu. W bogatszych wersjach wyposażenia oraz za dopłatą klient dostanie wszystko co do tej pory było oferowane w samochodach tej klasy, a nawet więcej. Są to m. in. funkcja Easy Open i Easy Close, która automatycznie otwiera i zamyka klapę bagażnika po wykonaniu gestu pod zderzakiem, wyświetlacz Active Info Display o przekątnej 12,3 cala, który zastąpił klasyczne zegary, system Emergency Assist zatrzymujący auto w przypadku zasłabnięcia lub zaśnięcia kierowcy, system Area View (widok 360 stopni) szczególnie przydatny w mieście i w terenie, a także Trailer Assist wspomagający cofanie i parkowanie z przyczepą.
Zamówienia na nowego Tiguana można już składać u polskich dilerów.