Nowy Peugeot 508 już w salonach. Mamy cennik
Nowy Peugeot 508 przez ludzi z branży motoryzacyjnej okrzyknięty premierą roku i najładniejszym samochodem w swojej klasie jest już dostępny w sprzedaży w Polsce. Mamy jego cennik, więc znamy wszystkie szczegóły.
02.07.2018 | aktual.: 20.10.2022 20:16
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Samochód jest oferowany w Polsce w czterech standardowych wersjach wyposażenia (Active, Allure, GT Line i GT) oraz w jednej limitowanej linii First Edition, sprzedawanej już od jakiegoś czasu. O ile jednak ta specyfikacja kosztuje od 200 tys. zł, o tyle bazowa wersja nowego Peugeota 508 została wyceniona na 123 900 zł. Co otrzymamy za tę kwotę?
Wyposażenie nowego Peugeota 508
Przede wszystkim auto z silnikiem Diesla Blue HDI o mocy 130 KM. Motor ma pojemność 1,6 litra i jako jedyny w ofercie jest dostępny z przekładnią manualną. Automat kosztuje 8000 zł, co podnosi cenę do 131 900 zł – dokładnie tyle kosztuje 180-konna benzyna, standardowo z automatem.
Podstawowa wersja Active oferuje wyposażenie w zupełności wystarczające do normalnej eksploatacji auta tej klasy. Standard obejmuje bowiem m.in. tempomat, czujniki parkowania z tyłu, system ostrzegania przed kolizją z funkcją autonomicznego hamowania, detektor uwagi kierowcy, system utrzymania pasa ruchu i rozpoznawania ograniczeń prędkości, a także aluminiowe obręcze kół, dwustrefową klimatyzację, bezkluczykowy dostęp do auta, cyfrowe wskaźniki i-Cockpit czy multimedia z 8-calowym ekranem.
Do podstawowej wersji Active można dokupić reflektory diodowe za 5000 zł (standard w trzeciej wersji GT Line) czy adaptacyjne zawieszenie za 3400 zł, które jest standardem w każdej wersji benzynowej. Dopłaty wymagają także adaptacyjny tempomat i czujniki parkowania z przodu z kamerą cofania. Za lakier niemetalizowany dopłacicie 600 zł, natomiast metalizowany jest w cenie od 2700 do 3500 zł.
Nowy Peugeot 508 ma kilka ciekawych opcji lub elementów wyposażenia standardowego wyższych specyfikacji. Są to na przykład fotele przygotowane wspólnie z towarzystwem AGR (czyli specjalistami od kręgosłupa) czy system Night Vision z kamerą na podczerwień, ostrzegający o przebywających na drodze lub w jej pobliżu ludziach lub zwierzętach niewidocznych dla kierowcy.
Warto też zaznaczyć, że Peugeot daje duży wybór tapicerek - jak w samochodach premium. W ofercie jest aż pięć wersji skórzanych i dwie półskórzane. Klienci wybiorą jeden z dziesięciu lakierów. Szkoda, że Francuzi zrezygnowali z żywych kolorów. Aż cztery to odcienie szarości, do tego dwa rodzaje bieli, jeden czarny i dwa mało intensywne niebieskie. Osobom, które chcą się wyróżnić w tłumie samochodów tej klasy pozostaje tylko czerwień.
Wybór silników nowego Peugeota 508
Choć od dawna krzyczy się o końcu diesli, Peugeot oferuje do nowego 508 aż trzy silniki zasilane olejem napędowym i dwa benzynowe. Diesle mają pojemność 1,6 l i moc 130 KM oraz 2,0 l i moc 160 lub 180 KM. Jednostki benzynowe mają zawsze pojemność 1,6 litra i moc 180 lub 225 KM. Jedyny silnik występujący z przekładnią manualną to diesel 1,6.
Oczywiście najdynamiczniejszą odmianą jest mocniejsza wersja benzynowa. Według danych katalogowych do 100 km/h rozpędza się w czasie 7,3 s. Słabsza, 180-konna wersja potrzebuje na to 0,5 s więcej. Diesel o tej samej mocy przyspiesza do setki w 8,3 s. Natomiast różnica pomiędzy automatem i manualem w najsłabszej wersji wysokoprężnej wynosi 0,3 s na korzyć ręcznej przekładni. Natomiast najoszczędniejszy jest 130-konny diesel z automatem. Producent deklaruje średnie spalanie na poziomie 3,7 l/100 km.