Nowy Peugeot 2008 wjeżdża do Polski. Ceny startują od 79 900 zł
Najnowszy crossover Peugeota debiutuje w polskich salonach. Auto jest większe i lepiej wyposażone niż poprzednik, co znajduje swoje odzwierciedlenie w cenie. Za bazowy wariant trzeba wyłożyć niecałe 80 tysięcy złotych. Co dostaniemy w zamian?
10.12.2019 | aktual.: 22.03.2023 17:03
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Polski oddział Peugeota jak na razie pochwalił się jedynie cenami odmian spalinowych. Za jakiś czas ofertę uzupełni także wersja elektryczna, która będzie zapewne znacznie droższa. A ile trzeba zapłacić za 2008 z klasycznym silnikiem benzynowym lub dieslem? Co najmniej 79 900 zł.
Zobacz także
W zamian dostaniemy podstawową odmianę Active z benzynowym motorem 1,2 PureTech o mocy 100 KM i manualną, sześciobiegową przekładnią. Taki napęd pozwala osiągać pierwszą setkę w równe 12 sekund i rozpędzać się maksymalnie do 185 km/h. Na jakie wyposażenie można liczyć w standardzie? Na pokładzie znajdziemy m.in. manualną klimatyzację, tempomat, cyfrowe zegary, wielofunkcyjną, skórzaną kierownicę, elektrycznie sterowane szyby i lusterka czy multimedia z 7-calowym wyświetlaczem i Bluetooth.
Chętni na więcej, którzy wybiorą wydanie Allure, dodatkowo dostaną elektryczny hamulec postojowy, kamerę cofania, 17-calowe, aluminiowe felgi, zegary 3D, automatyczną klimatyzację, system bezkluczykowy i czarne relingi dachowe. Dalej mamy usportowioną wersję GT, która dodatkowo oferuje pełne światła LED, sportowe fotele, przyciemniane szyby, elektrochromatyczne lusterko wsteczne czy przednie czujniki parkowania.
Na samym szczycie znalazło się natomiast miejsce dla wersji GT, wyróżniającej się tapicerką z Alcantary i podgrzewanymi fotelami, felgami o średnicy 18 cali, monitorowaniem martwego pola oraz multimediami z 10-calowym ekranem dotykowym i nawigacją satelitarną.
Oprócz podstawowego 100-konnego silnika klienci mogą wybrać także jego mocniejszą, 130-konną odmianę wycenioną na co najmniej 87 200 zł. Jest ona dostępna również z opcjonalną, automatyczną skrzynią EAT8, która wymaga dopłaty w wysokości 8 tysięcy złotych, windując cenę do 95 200 zł. Na górze gamy benzyniaków znajdziemy natomiast 155-konny wariant z automatem zarezerwowany wyłącznie dla topowej wersji GT. Cena takiego zestawu to 126 200 zł.
Co ważne, Peugeot nie wycofał się z diesli. Chętni mogą wybrać jeden z dwóch silników 1,5 BlueHDi. Słabszy ma 100 KM mocy i 6-biegową skrzynię manualną, a mocniejszy, 130-konny występuje wyłącznie z automatem. Ceny 2008 z jednostką wysokoprężną startują od 88 400 zł za wersję Active 100 KM i kończą na 117 400 zł w przypadku wariantu GT Line 130 KM.
2008 nie należy więc do najtańszych propozycji w swojej klasie, choć biorąc pod uwagę jego wielkość wykraczającą już poza ramy segmentu B oraz rabaty, z których słynie francuski producent, cena wydaje się akceptowalna. Szczególnie w topowych wersjach, w których crossover może stanowić alternatywę dla niektórych modeli Mini, czy Audi Q2.