Nowy Opel Corsa z wzorową aerodynamiką - najlepszy wynik w klasie
Opel Corsa szóstej generacji jest technicznym bliźniakiem Peugeota 208. Różni się jednak od niego znacząco w kwestii stylistyki - a co za tym idzie - także aerodynamiki. Inżynierom z Russelsheim udało się stworzyć bardzo opływowe auto.
30.07.2019 | aktual.: 28.03.2023 10:14
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nowa Corsa charakteryzuje się bardzo niskim współczynnikiem oporu powietrza, wynoszącym 0,29. Opel chwali się, że jest to najlepszy wynik w klasie. Jak udało się go uzyskać? Oczywiście najważniejszą rolę odgrywa tu opływowa i dynamiczna sylwetka Corsy. Nie obyło się jednak bez kilku sztuczek.
Jedną z nich są dodatkowe osłony podwozia biegnące od komory silnika aż do tylnej osi, które obniżają poziom zawirowań pod autem i tym samym wpływają na poprawę aerodynamiki. Podobne zadanie realizuje niewielki spojler umieszczony na tylnej klapie. Ten z kolei ogranicza turbulencje za samochodem i poprawia stabilność podczas jazdy z dużą prędkością.
Warto wspomnieć również o aktywnej żaluzji zamontowanej w przedniej części pojazdu. Żaluzja zamyka się automatycznie, gdy zapotrzebowanie na chłodzenie jest najmniejsze. Według inżynierów Opla to sprytne rozwiązanie w bardzo dużym stopniu wpływa na obniżenie oporu powietrza, sprawiając, że zostaje ono rozproszone na boki nadwozia, zamiast trafiać do komory silnika.
Dopracowana aerodynamika wpływa pozytywnie na osiągi, spalanie, prowadzenie oraz komfort akustyczny. Rozwiązania Opla w tym zakresie są dość innowacyjne jeśli weźmiemy pod uwagę segment i rodzaj pojazdu. Dotychczas podobne elementy stosowano w typowo ekologicznych samochodach, wliczając w to hybrydy i pojazdy elektryczne. Niewykluczone, że to dopiero początek przygody z aerodynamiką, w wyniku której kolejne modele tej marki otrzymają identyczne rozwiązania.