Nowy Mercedes-Benz Klasy E Kombi oficjalnie zaprezentowany
Mercedes zaprezentował Klasę E generacji W213 w lutym tego roku. Teraz przyszedł czas pokazać światu odmianę kombi.
06.06.2016 | aktual.: 14.10.2022 13:48
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wygląd nowego Mercedesa nie zaskakuje. Klasa E stała się dużo bardziej okrągła i daleko jej do kanciastych poprzedników. Jak się okazuje, nawet na nadwoziu praktycznej odmiany kombi nie znajdziemy wielu ostrych krawędzi. Tył, który dotychczas był bardzo konserwatywny, zyskał dosyć obłe lampy.
Klasa E, wraz z konwersją z sedana do kombi zyskała także spory bagażnik. Kufer mieści tutaj 670 litrów w wersji standardowej, którą można powiększyć o 30 dodatkowych litrów, regulując kąt pochylenia oparć, dzielonych w proporcjach 40:20:40. Po złożeniu kanapy do dyspozycji właściciela nowej Klasy E Kombi będzie 1820 l. To oznacza, że bagażnik względem poprzedniej generacji urósł o 135 l w wersji pełnej i zmalał o 25 litrów w podstawowej.
Przestrzeń bagażowa tego pojemnego Mercedesa ma szerokość 1100 mm, co oznacza, że do kufra Klasy E Kombi można zmieścić europaletę. W zależności od wybranej jednostki napędowej, ten wóz będzie w stanie przyjąć na pokład do 745 kg obciążenia, a na wysuwanym haku na holu pociągnie do 2100 kg.
Standardowe wyposażenie nowego kombi Mercedesa ma obejmować między innymi Easy-Pack, czyli otwieranie bagażnika gestem, wykonywanym nogą pod zderzakiem. Kupując Klasę E w nowej wersji nadwoziowej dostaniemy także ESP z systemem stabilizacji przyczepy. Opcjonalnie można zamówić jeszcze Crosswind Assist. Dla wymagających komfortu mamy dobrą wiadomość - w standardzie znajdziecie też samopoziomujące zawieszenie pneumatyczne na tylnej osi.
Na początku w ofercie Mercedesa Klasy E Kombi znajdą się trzy diesle:
- E200d - 2,0 R4, 150 KM
- E220d - 2,0 R4, 194 KM
- E350d - 3,0 V6, 258 KM
Gamę uzupełnią 4 silniki benzynowe:
- E200 - 2,0 R4, 184 KM
- E250 - 2,0 R4, 211 KM
- E400 - 3,5 V6, 333 KM
- AMG E 43 - 3,0 V6, 401 KM
Wszystkie silniki będą parowane standardowo ze skrzynią 9G-Tronic.
Póki na liście oferowanych jednostek nie pojawi się bestia z oznaczeniem E 63, najmocniejszą odmianą będzie AMG E 43. Ta ponad 400-konna wersja ma rozpędzać się do 100 km/h w 4,7 s. W standardzie będzie oferowana z pełnym, pneumatycznym zawieszeniem, skrzynią 9G-Tronic z krótszymi przełożeniami i napędem 4Matic z rozdziałem mocy między przodem a tyłem w proporcjach 31:69.
Zamówienia na Klasę E będzie można składać już pod koniec lata. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów w ostatnim kwartale.