Nowy Mercedes-Benz Klasy C Cabriolet (2016) - premiera
Najnowsze dzieło Mercedesa, czyli elegancka Klasa C Cabriolet została zaprezentowana w Genewie.
29.02.2016 | aktual.: 02.10.2022 08:34
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Otwarte nadwozie ze składanym, materiałowym dachem to przejaw elegancji, stylu i prestiżu, a najnowszy Mercedes-Benz Klasy C Cabriolet jest idealnym przykładem tego, że wcale nie trzeba pływać w pieniądzach, żeby wszystko to mieć. Nowy model trochę odcina się od sportowych skojarzeń, choć producent jest zdania, że auto dedykuje osobom młodym, lubiącym sportowe samochody. Moim zdaniem auto nie ma z tym wiele wspólnego. Gdyby tak miało być, nie otrzymalibyśmy ciężkiej wizualnie tylnej części nadwozia. Swoją drogą, wygospodarowano tam całkiem przyzwoity bagażnik o pojemności 360 litrów przy zamkniętym lub 285 litrów przy otwartym dachu. Ponadto tylną kanapę, a konkretnie jej oparcia można złożyć dzieląc w stosunku 50:50.
Wymiarami auto nie różni się od wersji Coupé, jest tylko niższe o 4 mm. Auto jest też wyraźnie niższe od sedana, co uzyskano dzięki obniżeniu zawieszenia o 15 mm, które w opcji może być pneumatyczne. Współczynnik oporu powietrza wynosi 0,28. Wielowarstwowy dach jest standardowo czarny albo za dopłatą ciemnobrązowy, granatowy lub ciemnoczerwony. Ma on konstrukcję, która minimalizuje hałasy generowane przez materiał i dobrze izoluje od dźwięków pochodzących z zewnątrz. Można go otworzyć lub zamknąć podczas jazdy do prędkości 50 km/h, a cała operacja trwa 20 sekund. Inżynierowie zadbali również o minimalizację zawirowań powietrza podczas jazdy z otwartym nadwoziem.
Wnętrze kabrioletu zasadniczo nie różni się od wersji Coupé, a pasażerowie mają takie udogodnienia jak podgrzewanie szyi w fotelach i specjalne podajniki pasów ułatwiające ich zapięcie. Możliwości konfiguracji jest bardzo dużo. Klient może wybrać jedną z trzynastu tapicerek, siedmiu rodzajów wykończenia kabiny, czterech kolorów dachu i trzech kolorów podsufitki. Oczywiście poza seryjnym wariantem, pozostaje stylizacja AMG Line wyróżniająca się innymi zderzakami, elementami chromowanymi, 18-calowymi obręczami kół AMG oraz sportowymi dodatkami wnętrza i kołem kierownicy ze spłaszczonym u dołu wieńcem. Za jakiś czas powinna się pojawić wersja Edition 1.
Gama silników obejmuje znane jednostki benzynowe oraz wysokoprężne, zarówno cztero- jak i sześciocylindrowe. Obecnie Mercedes podaje następujące wersje:
- C 220 d 4MATIC (R4): 170 KM i 400 Nm
- C 250 d (R4): 204 KM i 500 Nm
- C 180 (R4):: 156 KM i 250 Nm
- C 200 4MATIC (R4):: 184 KM i 300 Nm
- C 250 (R4):: 211 KM i 350 Nm
- C 300 (R4):: 245 KM i 370 Nm
- C 400 4MATIC (V6): 333 KM i 480 Nm
- AMG C 43 4MATIC (V6): 367 KM i 520 Nm
Najmocniejsza wersja została przygotowana przez AMG i zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 4,8 s oraz prędkość maksymalną, ograniczoną elektronicznie do 250 km/h. Również wersje C 300 i C 400 4MATIC mają ograniczniki.
Wszystko pozostałe, czyli wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i komfortu zostało przeniesione z modelu Coupé, więc nie będziemy powtarzać tego, co znajdziecie chociażby w cenniku czy konfiguratorze na stronie importera. Lepiej nacieszyć oko tym pięknym modelem, przeglądając galerię zdjęć wersji standardowej oraz AMG.
Zobacz także