Nowy Mercedes-AMG E 43 4MATIC - zaspokoić apetyt

Wszyscy czekamy na konkurencyjny model dla BMW M5 czy Audi RS6 spod znaku trójramiennej gwiazdy. Niestety, na króla rodziny klasy E, model E 63 oraz E 63 S, będziemy musieli jeszcze poczekać. W zamian Mercedes-AMG chce zaspokoić apetyt klientów oferując model E43 AMG 4MATIC.

Nowy Mercedes-AMG E 43 4MATIC - zaspokoić apetyt
Łukasz Jurek

11.03.2016 | aktual.: 02.10.2022 08:30

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz

Mercedes-Benz twierdzi, że model E 43 AMG 4MATIC to pierwszy wysoko zaawansowany wariant klasy E W213 z rodziny AMG. Przyjrzyjmy się temu co oferuje.

Nie da się ukryć, że auto należy do rodziny z Affalterbach. Z zewnątrz wyróżnia go diamentowy grill, zmienione zderzaki wyposażone w żebra na bocznych wlotach powietrza, a końcówki rur wydechowych mają poprzeczne listwy. Prezentowany model posiada czarny lakier Obsidian Black. Koła w rozmiarze 19 cali o ciekawym wzorze mają czarne wypełnienie, co dodatkowo podkreśla elegancję i styl w jakim poruszać się będzie E 43 4MATIC. Za nimi znajdują się perforowane tarcze o średnicy 360 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami.

Obraz

Wnętrze na nowo definiuje pojęcie luksusu. Znajdziemy tutaj znane z klasy S ekrany, które nie każdemu przypadną do gustu, a kierowca i pasażerowie mogą rozgościć się na czarnych skórzanych fotelach z czerwonymi obszyciami. Takie same zdobienia znajdziemy na boczkach drzwi, kokpicie czy przyjemnie leżącej w dłoniach wielofunkcyjnej kierownicy z logo AMG. Spoglądający do góry użytkownicy auta w nocy podziwiać będą mogli gwiazdy, bowiem auto wyposażono w przeszklony dach. Nie zabrakło także sportowych akcentów w postaci czarnej podsufitki, aluminiowych nakładek na pedały czy czerwonych pasów bezpieczeństwa.

Obraz

Sercem limuzyny jest 3,0-litrowa jednostka V6 BiTurbo o mocy 401KM dostępnej przy 6100 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 520 Nm w zakresie obrotowym 2500 obr./min - 5000 obr./min.

Osiągi są imponujące - auto wystrzeliwuje jak z procy, by od 0 do 100 km/h rozpędzić się w 4,6 s! Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Takie osiągi Mercedes-AMG E 43 4MATIC zawdzięcza automatycznej skrzyni biegów 9G-TRONIC o dziewięciu przełożeniach, która zmienia przełożenia w ekspresowym tempie przekazując moment obrotowy na wszystkie koła za sprawą napędu 4MATIC w proporcjach 39% przód - 61% tył. Kierowca może wybrać jeden z czterech trybów pracy - Eco, Comfort, Sport oraz Sport+. W zależności od wyboru programu zmienia się szybkość i brutalność zmiany przełożeń, reakcja na wciśnięcie gazu czy sztywność układu kierowniczego. Zawieszenie wyposażone w AIR BODY CONTROL może pracować w trybie Comfort, Sport lub Sport+. Auto waży 1765 kg. Producent podaje średnie wartości spalania w okolicach 8,3 l/100km a emisję dwutlenków węgla na poziomie 189 g/km.

Obraz

Światowa premiera odbędzie się podczas New York Auto Show. Pierwsze auta będzie można zamawiać pod koniec czerwca, by móc je odebrać na początku trzeciego kwartału tego roku. W Stanach zjednoczonych model pojawi się w 2017 roku. Patrząc na wygląd i to co oferuje ten samochód nie sposób odnieść wrażenie, że bez wątpienia jest to wilk w owczej skórze.

Źródło artykułu:WP Autokult
blogiMercedes-Benzmercedes klasy e
Komentarze (14)