Nowy Hyundai i30 wjeżdża na salony
Można już zamawiać nowego Hyundaia i30, który przeszedł kurację odmładzającą. W koreańskim przeboju obecnie będzie mógł być zamontowany jeden z sześciu silników, a wyposażenie zostało podzielone na sześć poziomów.
01.02.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:04
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Można już zamawiać nowego Hyundaia i30, który przeszedł kurację odmładzającą. W koreańskim przeboju obecnie będzie mógł być zamontowany jeden z sześciu silników, a wyposażenie zostało podzielone na sześć poziomów.
[/h3]Samochód, który wkrótce trafi do polskich salonów, oferuje trzy silniki benzynowe (motor o pojemności 1,4 l osiąga moc 100 KM, silnik 1,6 MPI 120 KM, a silnik 1,6 GDI 135 KM) oraz trzy silniki wysokoprężne (jeden silnik o pojemności 1,4 l i mocy 90 KM i dwa silniki 1,6 CRDi o mocy 110 KM i 128 KM). Bogata lista wyposażenia opcjonalnego sprawia, że każdy klient będzie mógł dowolnie skonfigurować swojego nowego Hyundaia i30.
Podstawowy poziom Base zawiera m.in. 6 poduszek powietrznych, ABS, ESP, system stabilizacji toru jazdy VSM. Są to tylko niektóre elementy wyposażenia dbające o bezpieczeństwo podróżujących. Na pokładzie tej wersji znajdują się również m.in. przednie światła przeciwmgielne, komputer pokładowy, centralny zamek czy też światła do jazdy dziennej w technologii LED. W wersji Base dostępne są dwa najsłabsze silniki, które kosztują odpowiednio 50 900 zł (1,4 100 KM) i 58 900 zł (1,4 CRDi 90 KM).
W porównaniu z poziomem Base wersja Classic jest bogatsza m.in. o manualną klimatyzację, chłodzony schowek po stronie pasażera, radio, które odtwarza pliki MP3 i ma podłączenie AUX i USB - można więc podłączyć własne urządzenia i z nich odtwarzać muzykę.
Silnik 1,4 100 KM kosztuje 55 900 zł, a 1,6 CRDi 128 KM 67 900 zł. Dopłata 3500 zł oznacza przejście o poziom wyżej w liście wyposażeniowej. Classic Plus został uzupełniony o układ wspomagania kierownicy Flex Steer, która pozwala regulować w trzech poziomach (Normal, Comfort, Sport) siłę wspomagania, złącze bezprzewodowe Bluetooth, podgrzewane i elektronicznie regulowane lusterka boczne czy składany kluczyk.
Poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, 6-głośnikowy system Audio czy podłokietnik, który znajduje się na tylnej kanapie, to elementy wyposażenia dostępne od poziomu Comfort. Aby wyjechać tak wyposażonym samochodem, trzeba zapłacić 63 400 zł za samochód z podstawowym silnikiem benzynowym i 75 400 zł za najmocniejszego diesla.
Wersja Style pozwala doposażyć wymarzonego i30 m.in. w aluminiowe felgi, czujniki ciśnienia w oponach, tylne reflektory wykonane w technologii LED, skórzano-materiałową tapicerkę czy zestaw wskaźników Supervision z kolorowym wyświetlaczem TFT. Style jest droższy o 6000 zł.
Ostatni poziom Premium winduje wyposażenie bardzo wysoko. W standardzie znajdują się adaptacyjne reflektory ksenonowe, podgrzewane przednie fotele, lusterko wsteczne fotochromatyczne wraz z czujnikiem deszczu oraz podgrzewana przednia szyba. Ceny tak skonfigurowanego samochodu kształtują się pomiędzy 75 500 zł za wersję z benzynowym silnikiem 1,4 (100 KM) a 87 400 zł z silnikiem Diesla 1,6 CRDi (128 KM).
Nadwozie może zostać pomalowane na 11 kolorów, z czego niezależnie od wersji wyposażeniowej trzeba się liczyć z dopłatą kwoty 1700 zł za lakier metalizowany bądź perłowy. Silniki o pojemności 1,6 l mogą współdziałać z 6-stopniowymi skrzyniami automatycznymi, co jednak podnosi cenę samochodu o 4000 zł.
Od poziomu Comfort można jeszcze wyposażyć i30 w dach panoramiczny (dopłata 4500 zł), tempomat (1000 zł), a od wersji Style w adaptacyjne reflektory ksenonowe (4000 zł) oraz nawigację satelitarną z kamerą cofania (5000 zł). Hyundai do każdego i30 dorzuca 5-letnią gwarancję bez limitu kilometrów, 5-letni bezpłatny assistance i 5 lat bezpłatnej kontroli stanu technicznego samochodu.
Źródło: Hyundai