Nowy Hyundai i30 (2016) - premiera
Na kilka tygodni przed startem Paris Auto Show Hyundai oficjalnie pochwalił się nową odsłoną kompaktowego i30. Sprawdźcie czym Koreańczycy zamierzają pokonać rywali.
07.09.2016 | aktual.: 01.10.2022 22:01
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zupełnie nowy Hyundai i30 prezentuje się zaskakująco zachowawczo. Nie ukrywamy, że najświeższe modele marki, a w szczególności Tucson i Elantra sprawiły, że spodziewaliśmy się większych fajerwerków. Cóż, najwyraźniej Koreańczycy sądzą, że kompakt ma być przede wszystkim praktyczny. Poza tym neutralny design i30 mimo, że raczej nikogo nie wprawi w zachwyt, powinien przypaść do gustu każdemu.
Auto mierzy 4340 mm długości, 1795 mm szerokości i 1455 mm wysokości, co oznacza, że jest o 40 mm dłuższe, 15 mm szersze i 15 mm niższe niż dotychczas. Rozstaw osi wynoszący 2650 mm pozostał bez zmian. Dodatkowe centymetry przełożyły się na większą przestrzeń we wnętrzu oraz pojemność bagażnika, która teraz wynosi 395 litrów. To całkiem niezły wynik, o 15 litrów lepszy niż w konkurencyjnym Golfie.
O ile nadwozie można określić jako zachowawcze, o tyle wnętrze pozytywnie zaskakuje. Kokpit jest nowoczesny i uporządkowany. Sprawia też wrażenie nieźle wykonanego, choć to ocenimy dopiero przy pierwszym kontakcie na żywo. Rolę centralnego elementu pełni 8-calowy, dotykowy wyświetlacz multimediów. System jest kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay. Istnieje także możliwość indukcyjnego ładowania smartfona.
Na pokładzie w zależności od wersji znajdziemy też panoramiczny dach, kamerę cofania, podgrzewaną kierownicę, czy system audio wysokiej klasy. Dokładne szczegóły dotyczące wyposażenia na poszczególnych rynkach poznamy jeszcze w tym roku. Hyundai chwali się, że nowe i30 będzie pod tym względem jedną z najlepszych propozycji w klasie.
Konkurencja w segmencie kompaktów jest naprawdę silna. O atrakcyjności oferty w dużej mierze stanowi rozbudowana gama silników, pozwalająca klientom wybrać auto zgodnie z oczekiwaniami. i30 będzie dostępny z trzema silnikami diesla i trzema benzyniakami. Każdy powinien więc znaleźć coś dla siebie. Poniżej lista planowanych jednostek:
- Benzynowy 1.4 MPI 100 KM i 134 Nm maksymalnego momentu obr.
- Benzynowy 1.0 Turbo 120 KM i 170 Nm maksymalnego momentu obr.
- Benzynowy 1.4 Turbo 140 KM i 242 Nm maksymalnego momentu obr.
- Diesel 1.6 95 KM i 280 Nm maksymalnego momentu obr.
- Diesel 1,6 110 KM i 280 Nm maksymalnego momentu obr.
- Diesel 1,6 136 KM i 300 Nm maksymalnego momentu obr.
Wszystkie silniki będą standardowo występować w parze z manualną, 6-biegową przekładnią, a klienci, którzy wybiorą dwie najmocniejsze jednostki otrzymają możliwość zamówienia opcjonalnego automatu DCT o siedmiu przełożeniach.
Najnowsza propozycja Hyundaia zapowiada się ciekawie. Wydaje się, że ma wszystko, aby z powodzeniem rywalizować w najtrudniejszym segmencie europejskiego rynku. Ostatnie premiery koreańskiej marki zdecydowanie nie zawiodły oczekiwań. Czy z i30 będzie podobnie? Przekonamy się już niebawem.