Nowy Ford Focus gotowy do walki. Technika, dopracowanie, uniwersalność

Choć w Polsce nie jest to specjalnie widoczne, Focus od lat gra rolę najgroźniejszego konkurenta Volkswagena Golfa w Europie. Nowa generacja może być sporym zagrożeniem dla Niemców. Auto jest dopracowane technologicznie, a z wyglądu nie szokuje. W końcu najbardziej lubimy melodie, które już słyszeliśmy.

Supernowoczesny i ultrabezpieczny nowy Focus wydaje się być teraz wyjątkowo mocnym graczem w segmencie C
Supernowoczesny i ultrabezpieczny nowy Focus wydaje się być teraz wyjątkowo mocnym graczem w segmencie C
Źródło zdjęć: © mat. pras.
Tomasz Budzik

10.04.2018 | aktual.: 01.10.2022 18:52

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nowy Focus wygląda mniej charakterystycznie, ale to może spodobać się klientom. Ma być skoncentrowany na człowieku i zaprojektowany na nowo od pierwszej kreski. Sądząc po wyglądzie na pierwszych zdjęciach, niewiele w tym przechwałek.

Rzeczywiście, samochód ma mało wspólnego z generacją produkowaną od 2010 r. Bliżej mu raczej do innych modeli obecnych na rynku. Dotyczy to w szczególności tyłu samochodu, w którym trudno dopatrzeć się jakichś nawiązań do poprzednika.

Nowy Ford Focus 2018
Nowy Ford Focus 2018© fot. mat. prasowe

Samochód powstał na nowej płycie podłogowej C2. W wersji pięciodrzwiowej jest dłuższy o poprzednika o 20 mm, ale rozstaw os zwiększono o 53 mm. Auto jest przy tym o 30 mm niższe. Producent chwali się, że nowy Focus wśród kompaktów nie ma sobie równych pod względem aerodynamiki. Postawiono na wydłużenie i obniżenie pojazdu.

Dzięki dwuczęściowym tylnym lampom poszerzono klapę przestrzeni bagażowej. W przypadku nadwozia kombi oferuje ona maksymalnie aż 1653 l (po złożeniu kanapy). Przód wyróżnia kojarząca się z Fordem osłona chłodnicy. W wersji Vignale jego dolna część została zwiększona do całej szerokości auta.

Nowy Ford Focus 2018
Nowy Ford Focus 2018© fot. mat. prasowe

Sporo zmieniło się we wnętrzu. Jak zapewnia Ford, materiały w zasięgu dotyku kierowcy i pasażerów są miękkie i charakteryzują się przyjemną fakturą. Na szczycie środkowej części kokpitu znalazł się dotykowy ekran. Pod nim umieszczono poziomo ukształtowane nawiewy, a niżej panel sterowania klimatyzacją z fizycznymi pokrętłami, obiecującymi dobrą ergonomię.

W przypadku egzemplarzy z automatyczną skrzynią biegów pokrętło zajęło również miejsce lewarka. Takie rozwiązanie zapewnia większą swobodę w kabinie.

Nowy Ford Focus 2018
Nowy Ford Focus 2018© fot. mat. prasowe

Kierowca nowego focusa będzie miał przed sobą klasyczne zegary. Samochód będzie jednak można wyposażyć w przezierny wyświetlacz HUD. Dzięki niemu nie trzeba odrywać oczu od drogi, by sprawdzić podstawowe parametry jazdy.

Dzięki zastosowaniu nowej platformy Focus jest nawet o 88 kg lżejszy od poprzednika. Samochód ma być przy tym sztywniejszy. Sztywność skrętna wzrosła o 20 proc., a sztywność punktów mocowania zawieszenia nawet o 50 proc.

Tym, co nie spodoba się części miłośników Focusa, jest zawieszenie. W przypadku aut z silnikiem benzynowym o pojemności 1,0 i dieslem 1,5, z tyłu zastosowano belkę skrętną. Nowy system elektrycznego wspomagania hamowania ma skracać drogę zatrzymywania się auta rozpędzonego do 100 km/h o jeden metr.

Nowy Ford Focus 2018
Nowy Ford Focus 2018© fot. mat. prasowe

Pod maską Focusa będzie mógł pracować silnik benzynowy o pojemności 1,0 l lub 1,5 l, albo motor wysokoprężny o pojemności 1,5 l. Pierwszy z nich będzie występował w wariantach o mocy 85, 100 lub 125 KM. Jednostka 1,5 zaoferuje 150 lub 182 KM.

Zwolennicy diesli będą mogli wybierać pomiędzy wersjami o mocy 95, 120 i 150 KM. Silniki będą parowane z sześciostopniowym "manualem" albo ośmiobiegowym automatem. Ta druga opcja będzie dostępna tylko z silnikami benzynowymi 1,0 125 KM, 1,5 150 KM i dieslem o mocy 120 lub 150 KM.

Nowy Ford Focus 2018
Nowy Ford Focus 2018© fot. mat. prasowe

Nie mniej ważna od silników jest technika. W kwestii bezpieczeństwa w nowym Focusie mamy do dyspozycji szeroki wachlarz systemów wspomagających. Układ zapobiegający wypadkom, który wykorzystuje radar i kamerę, wspomaga ominięcie przeszkody.

Jest też system ostrzegający i hamujący w rawie wyjeżdżania tyłem z poprzecznego miejsca parkingowego wprost pod jadący ulicą pojazd. W niektórych rajach, ale jeszcze nie w Polsce, dostępny jest też układ informujący o wjechaniu na drogę pod prąd. Tu wykorzystywany jest zarówno obraz z kamer, jak i informacje z systemu nawigacji.

Nowy Ford Focus 2018
Nowy Ford Focus 2018© fot. mat. prasowe

Ford postawił też na nowoczesne technologie i komunikację. System FordPass Connect umożliwia sparowanie nawet 10 urządzeń z samochodowym hotspotem Wi-Fi. W systemie nawigacji na bieżąco aktualizowane są dane o ruchu, a aplikacja na urządzenia mobilne umożliwia m.in. zlokalizowanie auta na parkingu, zdalne blokowanie i otwieranie drzwi auta czy zdalny rozruch w samochodach z automatyczną skrzynią biegów.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/25]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (32)