Nowy Fiat Strada to mały pickup z wielkim logo. Trafi do klientów w Ameryce Południowej
Fiat pochwalił się najnowszym wcieleniem modelu Strada. To pickup, który mimo typowo osobowego pochodzenia może poszczycić się niezłymi właściwościami terenowymi. Dużą zaletą są też dwie pary drzwi i miejsce w kabinie dla 5 osób. Niestety, model ten nie jest dostępny w Europie.
09.04.2020 | aktual.: 22.03.2023 11:57
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Historia Strady sięga 1999 roku. Od tego czasu auto jest dostępne na rynku południowoamerykańskim, co kilka lat przechodząc zmianę generacji lub facelifting. Ostatnie poprawki wyszły modelowi na dobre. Jak na pickupa prezentuje się on całkiem zgrabnie i nowocześnie. Szczególną uwagę przykuwa wielki napis FIAT na atrapie chłodnicy.
Klienci mogą wybierać spośród typowo roboczych, gorzej wyposażonych odmian oraz osobowych, które z powodzeniem mogą zastąpić modne crossovery. Na pokładzie znajdziemy m.in światła LED, klimatyzację, czy rozbudowane multimedia z nawigacją kompatybilne z Apple CarPlay oraz Android Auto.
Do wyboru są zarówno wersje dla dwóch, jak i pięciu osób. Różnią się nie tylko obecnością tylnej kanapy, ale i dodatkową parą drzwi ułatwiającą zajmowanie miejsc. Fiat chwali się imponującymi zdolnościami przewozowymi. Wersja dwudrzwiowa pomieści aż 1354 litry ładunku. Pięciodrzwiowa oczywiście mniej - dokładnie 844 litry.
Co ważne, Strada może pochwalić się sporym prześwitem wynoszącym 208 mm i kątem natarcia na poziomie 24 stopni. Nie jest to terenówka, ale są SUV-y i crossovery, które na tym polu wypadają znacznie gorzej.
A co z silnikami? Do wyboru jest jednostka 1.4 o mocy 88 KM lub mocniejsze 1.3 z rodziny FireFly generujące 109 KM. Obie sprzężone wyłącznie z manualną, 5-biegową przekładnią. Prosta i prawdopodobnie niezawodna konstrukcja, która powinna sprawdzić się w wymagających warunkach Ameryki Południowej.
Co ciekawe, nie jest to jedyny pickup w ofercie Fiata. Włosi produkują bowiem również model Toro oparty na płycie podłogowej Jeepa Renegade. Auto, choć nieoferowane w Europie, widywane jest czasem w pobliżu zakładów Fiata w Bielsku-Białej. Od Strady różni się przede wszystkim znacznie większymi wymiarami i mocniejszymi silnikami: dieslem 2.0 o mocy 170 KM i benzynowym 1.8, który generuje 138 KM.