Nowy Dodge Durango otrzymał 720‑konny silnik. To rodzinny SUV do wyścigów na 1/4 mili

Odświeżony na rok 2021 Dodge Durango po części rozczarował klientów, ponieważ spodziewano się po 10 latach całkowitej zmiany modelu. Jednak na otarcie łez przygotowano wersję SRT Hellcat z silnikiem o mocy 720 KM!

Dodge Durango SRT Hellcat jest pod każdym względem imponujący
Dodge Durango SRT Hellcat jest pod każdym względem imponujący
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

03.07.2020 | aktual.: 22.03.2023 11:02

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Tak, tak, Dodge Durango SRT Hellcat ma pod maską silnik 6.2 HEMI Hellcat V8 rozwijający moc 720 KM i moment obrotowy 875 Nm. To ta sama jednostka, która trafiła w wycofanym już z produkcji Jeepie Grand Cherokee Trackhawk.

Imponujący silnik trafił już pod maskę Challengera, Chargera i Jeepa Grand Cherokee.
Imponujący silnik trafił już pod maskę Challengera, Chargera i Jeepa Grand Cherokee.© fot. mat. prasowe

To czyni z Durango jednego z najszybszych SUV-ów świata. Do prędkości 60 mph rozpędza się w 3,5 s. Kiedy stanie do wyścigu na ¼ mili, będzie potrzebował 11,5 s na dojechanie do mety z prędkością 290 km/h. Cały czas mówimy o SUV-ie z trzema rzędami siedzeń, który na pokład zabierze 6 pasażerów i kierowcę. A kiedy zajdzie taka potrzeba, pociągnie przyczepę o masie 3950 kg.

Nie tylko moc, ale także niemal 4-tonowy uciąg robi wrażenie.
Nie tylko moc, ale także niemal 4-tonowy uciąg robi wrażenie.© fot. mat. prasowe

Potężną jednostkę napędową sparowano z superszybką skrzynią automatyczną o 8 przełożeniach. Napęd ma tryby: Auto, Sport, Track, Snow, Tow, Eco i Valet. System przeniesienia napędu na cztery koła płynnie rozdziela moment obrotowy w zakresie od 30/70 do 50/50 (przód/tył). Oczywiście stosownie do osiągów przygotowano zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie, które dostarcza Pirelli.

Lifting Durango to kosmetyka

Zmiany w nowym Durango obejmują na zewnątrz detale stylistyczne, które miały go odświeżyć względem auta pokazanego po ostatnim liftingu w 2014 r. Objęły przedni i tylny pas, w tym reflektory i kształt zderzaków. Więcej wydarzyło się w kabinie.

Trzy wersje Durango - od lewej: R/T, Hellcat i zwykła
Trzy wersje Durango - od lewej: R/T, Hellcat i zwykła© fot. mat. prasowe

Na desce rozdzielczej jest zupełnie nowy układ ekranu i przycisków i poszerzony panel centralny. Pokrętła i przyciski klimatyzacji znajdują się niżej, a ekran multimedialny UConnect ma przekątną 10,1 cala. Kokpit jest bardziej zorientowany na kierowcę.

Nowy kokpit jest bardziej zorientowany na kierowcę i ma większy ekran.
Nowy kokpit jest bardziej zorientowany na kierowcę i ma większy ekran.© fot. mat. prasowe

Klienci będą mieli do wyboru kilka atrakcyjnych źródeł napędu:

  • Dla wersji R/T przeznaczono 6,4-litrowe HEMI V8 zapewniające 482 KM, dające przyspieszenie do 60 mph w czasie 4,4 s, a ¼ mili pokona w czasie 12,9 s
  • Tradycyjne 5.7 HEMI V8 generuje moc 365 KM. Ma ograniczony uciąg do 3357 kg i jest to jednostka, której główną cechą ma być ekonomia pracy. Przy niedużym obciążeniu przełącza się w tryb 4-cylindrowy.
  • Bazowy silnik o pojemności 3,6 l Pentastar V6 wytwarza skromne 299 KM i ma jeszcze niższy uciąg – 2812 kg. Jest to typowo miejski SUV, oczywiście w realiach amerykańskich.
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/30]
Źródło artykułu:WP Autokult
Dodgesegment jcrossover/suv
Komentarze (2)