Nowości od Yamahy - czym pojeździmy w 2010 roku?

Yamaha oficjalnie zaprezentowała dwa motocykle, które będą w gamie modeli na 2010 rok. Chodzi tu o model Yamaha YBR125 oraz Yamaha FZ1 Fazer. W tym samym czasie dziennikarze brytyjskiego MCN zdobyli pierwsze zdjęcia dwóch innych motocykli japońskiego producenta - nowej R6 oraz XJ6 Diversion F. Czyżby Yamaha szykowała rynkową ekspansję?

Nowości od Yamahy - czym pojeździmy w 2010 roku?
Damian Zarzycki

08.10.2009 | aktual.: 02.10.2022 18:39

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Yamaha oficjalnie zaprezentowała dwa motocykle, które będą w gamie modeli na 2010 rok. Chodzi tu o model Yamaha YBR125 oraz Yamaha FZ1 Fazer. W tym samym czasie dziennikarze brytyjskiego MCN zdobyli pierwsze zdjęcia dwóch innych motocykli japońskiego producenta - nowej R6 oraz XJ6 Diversion F. Czyżby Yamaha szykowała rynkową ekspansję?

Zacznijmy od oficjalnie ujawnionych. Yamaha YBR125 była dużym sukcesem rynkowym, zważywszy na niewysoką cenę, komfort jazdy i łatwość obsługi. Dlatego w samej Wielkiej Brytanii sprzedano ponad 75 000 sztuk. Model jest na tyle udany, że japoński producent postanowił nie ingerować w technologię, a po prostu zapewnić lekki lifting. Dlatego bak zyskał nową formę, zmieniono również wygląd wydechu, siedzisko w części dla pasażera oraz takie detale jak wygląd zegarów. Efekt? Motocykl wygląda teraz na cięższy i bardziej "muskularny". Spodoba się nowicjuszom?

Podobny los spotkał Yamahę FZ1 Fazer (fotka powyżej) Technicznie niezmieniona, a tylko z poprawionymi detalami. Producent chwali się, że przy dobrym silniku poprawiono warunki jezdne, dzięki czemu model stanie się jeszcze lepszy.

A teraz motocykle, których zdjęcia właśnie przeniknęły do Internetu. Nowa Yamaha R6 zyskała zmieniony system wydechu, który zdaniem inżynierów z Japonii daje znacznie lepszy start i przyspieszenie. Czekamy na więcej szczegółów!

No i na koniec Yamaha XJ6 Diversion F, która jest technicznie taka sama jak model z roku 2009. 600 cm3 pojemności silnika, rama od R6, jedyna zmiana to stylizacja. Teraz nowy Diversion F jest bardziej aerodynamiczny i zdaniem producenta atrakcyjniejszy wizualnie. Poprawiono zawieszenie i ramę ("wyszczuplono" ją), by jazda stała się bardziej komfortowa. Aha - jest dostępna opcja ABS, przydatna w deszczowe dni.

Jak wam się podobają modele Yamahy na rok 2010?

Źródło: Motorcyclenews

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)