Nowe zdjęcia BMW 6 GC przygotowanego przez Hamanna – Hamann serii 6 Gran Coupé (2012)
W sierpniu pisałem o tym, że Hamann dopiero zabiera się do modyfikowania BMW serii 6 z nadwoziem sedan. Od niedawna można zobaczyć zdjęcia gotowego (przynajmniej optycznie) auta.
19.11.2012 | aktual.: 07.10.2022 21:01
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W sierpniu pisałem o tym, że Hamann dopiero zabiera się do modyfikowania BMW serii 6 z nadwoziem sedan. Od niedawna można zobaczyć zdjęcia gotowego (przynajmniej optycznie) auta.
Rzeczywisty samochód wygląda bardzo podobnie do tego, jaki Hamann przedstawił na swojej jedynej wizualizacji. Jeśli klient zdecyduje się na cały pakiet proponowany przez niemiecką firmę tuningową, to jego wóz zostanie mocno odmieniony.
W przedniej części pojawił się nowy zderzak z wielkimi otworami wentylacyjnymi. Zewnętrzne otworysą zaopatrzone w listwy diod LED służących jako światła do jazdy dziennej. Zderzak sięga odrobinę niżej niż oryginalna część. Inaczej wygląda kompozytowa pokrywa silnika, którą podziurawiono dwoma sporymi wylotami powietrza. Możliwe, że w podkręconych wersjach (których jeszcze nie ma) te otwory będą pełnić funkcję nie tylko dekoracyjną.
Auto otrzymało nakładki na progi, dzięki którym wygląda na cięższe, niż jest w rzeczywistości, a w tylnej części karoserii BMW tuner zamontował inny zderzak oraz niewielki spojler na klapie bagażnika. Wyloty powietrza w zderzaku mają tylko „wyglądać” i nie odprowadzają powietrza z hamulców tylnych kół.
Zarówno po lewej, jak i po prawej stronie samochód ma założone 21-calowe felgi. Lewe obręcze to model Anniversary Evo Hyper Black, a te zainstalowane po prawej to Edition Race „Anodized”. Jedne i drugie felgi z przodu mają szerokość 9,0”, a z tyłu 11,0”. Na przednie założone są opony 255/30, a na tylne – 295/25.
Nie obyło się również bez drobnych zmian mechanicznych. Hamann przygotował sportowy układ wydechowy zakończony czterema rurami o średnicy 90 mm każda. Pakiet ten ma za zadanie wydobyć to, co najlepsze, jeśli chodzi o dźwięk jednostki napędowej. Drugą poprawką ze strony firmy tuningowej są sztywniejsze i krótsze sprężyny zawieszenia. Przednie obniżają BMW o 30 mm, a tylne o 25 mm. Sprężyny przeznaczone są do modelu 640i i 640d.
Na razie brakuje tuningu jednostek napędowych, ale być może wkrótce Hamann przedstawi swoje propozycje. BMW serii 6 Gran Coupé jest wyposażane w jeden z trzech silników. Najmniejszy to 3-litrowa jednostka turbo montowana w wersji 640i. Zaledwie o kilka centymetrów sześciennych większy jest dieslowski motor z odmiany 640d. Najwięcej emocji dostarcza 4,4-litrowy 8-cylindrowiec o mocy 450 KM.
Konkurencja
Źródło: Hamann