Nowe Suzuki Baleno (2015) zobaczymy we Frankfurcie
Suzuki niedawno poinformowało o tym, że na bazie koncepcyjnego iK-2 powstanie hatchback, a jego produkcja ruszy jeszcze w tym roku. Dziś dowiadujemy się, że będzie nosił nazwę Baleno i wygląda nieco inaczej niż koncept.
07.08.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:40
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Choć nowe Baleno wyraźnie nawiązuje stylistyką do konceptu iK-2, to jednak linie karoserii są mniej odważne. Sylwetka nie jest tak śmiała, auto ma wyraźnie mniejsze nadkola i koła, a nadwozie wydaje się trochę otyłe przez dużą powierzchnię blach. Chciałoby się wręcz rzec, że samochód wygląda tanio w przeciwieństwie do fajnego, zwartego i krępego hatchbacka jakiego mogliśmy oglądać w Genewie. Możemy natomiast liczyć na rozmiary bliskie konceptu, wynoszące 4023 mm długości, 1920 mm szerokości, 1450 mm wysokości i 2520 mm rozstawu osi. Samochód będzie więc plasowany w segmencie B lub nieco powyżej.
Do napędu tak jak już wspominaliśmy ma posłużyć pierwszy silnik Suzuki nowej generacji BOOSTERJET o pojemności 1 litra z bezpośrednim wtryskiem benzyny i turbodoładowaniem. Ma oferować niskie zużycie paliwa i dobre osiągi. Produkcja ruszy w grudniu tego roku, niedługo po premierze podczas salonu samochodowego we Frankfurcie, gdzie 15 września nowe Suzuki zostanie oficjalnie przedstawione. Baleno będzie wytwarzane w Indiach w fabryce Maruti Suzuki. Nie wiemy kiedy zadebiutuje na rynku europejskim, ale mamy nadzieję, że Suzuki zdecyduje się na zmianę nazwy, gdyż Baleno jakoś niespecjalnie się u nas przyjęło.