Nowe spojrzenie na hybrydę - Peugeot w Genewie
Już za dwa lata ma ruszyć sprzedaż modelu 2008 z nietypowym układem napędowym.
17.02.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:40
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nowy zespół napędowy ma zadebiutować razem z drugą generacją modelu 2008, której premiera jest przewidywana na rok 2016. Auto poza konwencjonalnymi jednostkami napędowymi będzie mogło otrzymać układ Hybrid Air.
Źródłem jego napędu będzie najprawdopodobniej silnik 1,2 VTi o mocy 82 KM lub nowy motor 1,2 THP generujący 110 lub 130 KM. Jednostka spalinowa będzie współpracowała z układem zasilanym przez sprężone powietrze, który przeniesie na koła moment obrotowy z wykorzystaniem silników hydraulicznych. Moc układu nie jest jeszcze znana i trudno ją przewidzieć, ponieważ będzie to jedno z pierwszych tego typu rozwiązań na rynku. Również dlatego moim zdaniem nie można spodziewać się więcej niż kilku-kilkunastu koni uzyskanych w wyniku zasilania sprężonym powietrzem.
Zgodnie z założeniami nowy Peugeot 2008 Hybrid Air będzie mógł pracować podobnie jak konwencjonalna hybryda w trzech trybach: przy wykorzystaniu silnika spalinowego, przy zasilaniu wyłącznie sprężonym powietrzem (Zero Emission Vehicle) lub w trybie pracy obu silników (napęd będzie przekazywany przez przekładnię planetarną). Koncept Peugeota 2008 z układem Hybrid Air zostanie zaprezentowany już podczas nadchodzących targów w Genewie.