Nowe Sandero Stepway w teście łosia. Mercedes i volkswagen mogą pozazdrościć

Dacia Sandero to jedno z najtańszych aut dostępnych na europejskim rynku. Budżetowy charakter wiąże się z kilkoma wyrzeczeniami czego przykładem jest choćby słaby wynik w testach zderzeniowych NCAP. Na szczęście w teście łosia mała dacia poradziła sobie znacznie lepiej.

Nowe Sandero prowadzi się całkiem nieźle.
Nowe Sandero prowadzi się całkiem nieźle.
Źródło zdjęć: © fot. km77.com
Aleksander Ruciński

26.04.2021 | aktual.: 14.03.2023 16:41

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Hiszpański magazyn km77.com zasłynął w sieci z drobiazgowych testów nowych aut, skupiających się głównie na bezpieczeństwie jazdy. Najpopularniejszą próbą, a przy okazji także jedną z najbardziej miarodajnych pozwalających ocenić układ jezdny danego modelu, jest oczywiście test łosia.

Z pozoru proste zadanie polegające na gwałtownym ominięciu przeszkody pozwala skutecznie uwydatnić zalety lub wady układu jezdnego w konkretnym pojeździe. Mogłoby się wydawać, że przy obecnym poziomie rozwoju technologii popartym wieloletnim doświadczeniem producentów aut każdy model zalicza tę próbę śpiewająco. Niestety nic bardziej mylnego.

Dacia Sandero Stepway 2021 - Maniobra de esquiva y eslalon | Km77.com

Wciąż nie brakuje samochodów, które nieprzesadnie dobrze radzą sobie w teście łosia. Najbardziej spektakularne przykłady z ostatnich lat to choćby VW Golf 8 czy Mercedes CLA. Pierwszy okazał się trudny do opanowania już przy 69 km/h. Mercedesowi poszło jeszcze gorzej (66 km/h). Na ich tle nowa Dacia poradziła sobie wręcz śpiewająco zachowując tor jazdy przy prędkości 73 km/h. Zresztą, zobaczcie sami na powyższym wideo

Co prawda do wzorcowych 77 km/h nieco zabrakło, lecz mimo to auto zostało ocenione pozytywnie. Szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę zwiększony prześwit wersji Stepway i fakt, że crossovery zazwyczaj wypadają w takich próbach gorzej niż niżej zawieszone auta.

Komentarze (5)