Nowe dzieło Singera i Williamsa. Porsche 911 zwala z nóg
Kiedy myśleliśmy, że Singer pozostanie zaledwie firmą specjalizującą się w renowacji Porsche 911, ekipa z Kalifornii postanowiła nas zaszokować. Nowy model to olbrzymi technologiczny krok naprzód, przy udziale którego brały udział takie firmy jak Williams (tak, to ekipa znana z F1), Michelin, Brembo czy BBS.
15.11.2017 | aktual.: 14.10.2022 14:32
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Singer połączył siły z Williamsem by przygotować pierwszy samochód nowej ery. 911 przedstawione na grafikach waży zaledwie 990 kg, a to dzięki użyciu takich materiałów jak magnez, tytan oraz włókno węglowe. Kolor nadwozia 911 964 po zdumiewających przeróbkach to Absinthe Green. Stylizację dopełniają rewelacyjne felgi produkcji BBS o rozmiarze 18 cali (także z magnezu), na które nawleczono opony Michelin Pilot Sport Cup 2.
Oprócz zdumiewającej wagi istotny jest także silnik dzieła Singera. To wolnossąca jednostka boxer o pojemności 4 litrów i mocy 500 KM, która kręci się do ponad 9000 rpm. Jej korbowody także wykonano z tytanu, przepustnice są z aluminium, a układ dolotowy (zajmujący miejsce tylnych szyb) z włókna węglowego. Prace nad jednostką nadzorował Hans Mezger, który maczał palce w projekcie oryginalnego silnika do 964. Za przekazywanie mocy odpowiedzialna jest przekładnia Hewland.
Mniejszą masę ma również zawieszenie, które otrzymało zmodyfikowaną geometrię i pozwala teraz na szersze możliwości adaptacji. Hamulce to układ ceramiczny wykorzystujący również włókno węglowe, przygotowany przez Brembo. Podczas produkcji konsultowano się z kierowcą wyścigowym Marino Franchittim oraz prezenterem Top Geara, Chrisem Harrisem. Aerodynamiką zajmował się powiązany z Zuffenhausen Norbert Singer.
Co ciekawe, Singer rezygnuje z tworzenia auta w Kalifornii i wykorzysta infrastrukturę zaoferowaną przez Williamsa w Oxfordshire w Wielkiej Brytanii. Plany obejmują produkcję w wysokości zaledwie 75 sztuk.