Nowe BMW serii 6 coupe oficjalnie! [wideo]

W leniwe, niedzielne popołudnie BMW zdecydowało się zaprezentować światu najnowszą odsłonę BMW serii 6 w nadwoziu coupe. Nie jest to dla nas żadna niespodzianka, bo już nie raz pisaliśmy o tym samochodzie i prezentowaliśmy Wam zdjęcia szpiegowskie tego pojazdu. Przyszedł więc w końcu czas na oficjalne informacje i dużo zdjęć nowej serii 6 coupe.

2012 BMW serii 6 coupe
2012 BMW serii 6 coupe
Arkadiusz Gabrysiak

13.03.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:28

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W leniwe, niedzielne popołudnie BMW zdecydowało się zaprezentować światu najnowszą odsłonę BMW serii 6 w nadwoziu coupe. Nie jest to dla nas żadna niespodzianka, bo już nie raz pisaliśmy o tym samochodzie i prezentowaliśmy Wam zdjęcia szpiegowskie tego pojazdu. Przyszedł więc w końcu czas na oficjalne informacje i dużo zdjęć nowej serii 6 coupe.

Stylistycznie bez niespodzianek - w końcu byliśmy na to już przygotowani po listopadowej premierze wersji bez dachu i zdjęciach szpiegowskich. Jednym taki design się podoba, innym nie - o gustach się nie dyskutuje.

BMW zachowało tutaj charakterystyczny grill przedni, który jest wyróżnikiem tej niemieckiej marki. Długa maska i leniwie opadająca linia dachu to standard w pojazdach typu coupe, a więc i tutaj bez rewolucji. Z tyłu w oczy rzucają się trochę niezgrabne światła oraz dwie rasowe końcówki wydechu.

Jak to zwykle bywa - auto trochę urosło w stosunku do poprzedniej generacji. Dokładnie rzecz ujmując jest teraz o 74 mm dłuższe (4894 mm) i o 39 mm szersze (1894 mm), jednak o 5 mm niższe od E63. Wszystko to przekłada się na większą przestrzeń dla pasażerów, którzy mogą się rozsiąść w 4 siedzeniach w tradycyjnym dla coupe układzie 2+2. Do dalszych podróży przyda się także bagażnik, który w nowym coupe z Bawarii ma aż 460 litrów.

We wnętrzu bardzo ekskluzywnie i praktycznie. BMW zastosowało tutaj materiały najwyższej jakości, które uprzyjemnią podróż tym samochodem. Należy tutaj wymienić skórzaną tapicerkę, lśniące czarne i aluminiowe akcenty (w opcji także drewniane), system iDrive z 7-calowym wyświetlaczem (opcjonalnie można wybrać większy, 10,2-calowy ekran), podgrzewane i wentylowane fotele, panoramiczny dach i wysokiej klasy system audio firmy Bang & Olufsen.

BMW nową serię 6 wyposażyło m.in. także w head-up display, kamerę cofania, system wspomagający widoczność w nocy z funkcją rozpoznawania przechodniów (night vision assist), system wspomagający parkowanie oraz system ostrzegający przed zmianą pasa ruchu.

2012 BMW serii 6 coupe
2012 BMW serii 6 coupe

Tak jak się spodziewaliśmy, pod maską trafią na początek te same jednostki napędowe co w wersji cabrio:

  • 640i - 3,0-litrowa, turbodoładowana, rzędowa \szóstka\ generująca 320 KM i 450 Nm momentu obrotowego. Pozwoli to na osiągnięcie pierwszych 100 km/h w 5,4 sekundy. Średnie zużycie paliwa oszacowano na 7,7 litra na 100 km;
  • 650i - 4,4-litrowy motor w układzie V8 generujący 407 KM i 600 Nm momentu obrotowego. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h wynosi w tym przypadku 4,9 sekundy, a prędkość maksymalna obu wersji silnikowych została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Większy motor powinien średnio zużywać 10,4 litra benzyny na 100 km.

2012 BMW 6-Series Coupe revealed

  • 2012 BMW serii 6 coupe
  • 2012 BMW serii 6 coupe
  • 2012 BMW serii 6 coupe
  • 2012 BMW serii 6 coupe
  • 2012 BMW serii 6 coupe
  • 2012 BMW serii 6 coupe
  • 2012 BMW serii 6 coupe
  • 2012 BMW serii 6 coupe
  • 2012 BMW serii 6 coupe
  • 2012 BMW serii 6 coupe
  • 2012 BMW serii 6 coupe
  • 2012 BMW serii 6 coupe
  • 2012 BMW serii 6 coupe
  • 2012 BMW serii 6 coupe
  • 2012 BMW serii 6 coupe
  • 2012 BMW serii 6 coupe
  • 2012 BMW serii 6 coupe
  • 2012 BMW serii 6 coupe
  • 2012 BMW serii 6 coupe
  • 2012 BMW serii 6 coupe
  • 2012 BMW serii 6 coupe
  • 2012 BMW serii 6 coupe
  • 2012 BMW serii 6 coupe
  • 2012 BMW serii 6 coupe
  • 2012 BMW serii 6 coupe
  • 2012 BMW serii 6 coupe
  • 2012 BMW serii 6 coupe
[1/27] 2012 BMW serii 6 coupe

Źródło: World Car Fans

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)