Nowe BMW serii 6 bez dachu!
Na salonie samochodowym w Paryżu gorącą nowością był koncept nowego BMW serii 6 w nadwoziu coupe. Na salonie w Los Angeles model ten miał swoją premierę na kontynencie Ameryki Północnej, jednak niespodziewanie BMW ujawniło także oficjalne zdjęcia i informacje na temat produkcyjnej odsłony BMW serii 6 Cabrio, która niestety nie pojawiła się na stoisku bawarskiego producenta.
18.11.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:49
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Na salonie samochodowym w Paryżu gorącą nowością był koncept nowego BMW serii 6 w nadwoziu coupe. Na salonie w Los Angeles model ten miał swoją premierę na kontynencie Ameryki Północnej, jednak niespodziewanie BMW ujawniło także oficjalne zdjęcia i informacje na temat produkcyjnej odsłony BMW serii 6 Cabrio, która niestety nie pojawiła się na stoisku bawarskiego producenta.
Nam to jednak nie przeszkadza, gdyż do dyspozycji mamy masę zdjęć i garść informacji odnośnie do owego modelu. Samochód bazuje rzecz jasna na koncepcie nowej serii 6, a ta - jak wiemy - ma wiele cech wspólnych z konceptem Gran Coupe. Patrząc na samochód, od razu poznamy charakterystyczny styl BMW - w tym wypadku jest on jedynie trochę odświeżony.
Samochód jest większy do starego modelu, dzięki czemu podróż w tym kabriolecie będzie przebiegała bardziej komfortowo. Pojazd mierzy 4894 mm długości, 1894 mm szerokości i 1365 mm wysokości. Oznacza to, że jest o 74 mm dłuższy, o 39 mm szerszy i o 9 mm niższy od swojego poprzednika. Rozstaw osi został natomiast zwiększony o 74 mm i wynosi teraz 2855 mm.
Nowe BMW serii 6 w odsłonie cabrio wyposażone zostało w miękki dach, który rozkłada się w 19 sekund i składa w 24 sekundy. Co ciekawe - sterowanie dachem jest możliwe w ruchu - do 40 km/h. Większe wymiary samochodu skutkują także większą przestrzenią ładunkową - bagażnik zdolny jest pomieścić 350 litrów, jednak gdy dach jest złożony, wartość ta spada do 300 litrów.
Środek samochodu nie różni się praktycznie niczym od przedstawionej w Paryżu wersji coupe, a więc zobaczymy tu funkcjonalny i subtelny kokpit z 10,2-calowym wyświetlaczem systemu iDrive. Wnętrze będzie oczywiście wykonane z najwyższej jakości materiałów, wliczając w to skórzaną tapicerkę w różnych kolorach i drewniane wykończenia.
Na początku dostępne będą jedynie dwie wersje silnikowe:
- 650i - 4,4-litrowy motor w układzie V8 generujący 407 KM i 600 Nm momentu obrotowego. Pozwala to na przyśpieszenie do pierwszych 100 km/h w 5 sekund, a prędkość maksymalna została tradycyjnie elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
- 640i - 3,0-litrowa, rzędowa \szóstka\
- która rozwija moc 320 KM i 450 Nm momentu obrotowego. W tym przypadku przyśpieszenie 0-100 km/h wynosi 5,7 sekundy, a prędkość maksymalna także została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
W późniejszym terminie dostępny ma być także turbodiesel o mocy 286 KM oraz 4,8-litrowy silnik V8 o mocy około 550 KM, który zagościć ma w topowym modelu M6 Cabrio. Standardowo samochód ma być wyposażony w 6-biegową przekładnię manualną, jednak opcjonalnie dostępna będzie także 8-biegowa przekładnia automatyczna.
Nowe BMW serii 6 w wersji cabrio pojawi się w europejskich salonach już w marcu. Cena jak na razie nie została podana do wiadomości, jednak już niedługo BMW zdradzi więcej informacji zarówno o wersji cabrio, jak i coupe, która także już niedługo doczeka się oficjalnej prezentacji. Wiadomo jednak, że nie będzie zbytnio różniła się od zaprezentowanego w Paryżu konceptu.
Źródło: Carscoop • World Car Fans