Nowe BMW Serii 5 tuż przed premierą
Tradycyjnie już na niemieckim forum internetowym – tym razem germancarforum.com – niemiecki samochód zaliczył „przedpremierę”. Tym razem padło na BMW, które trochę przesadziło z przesuwaniem tego w czasie. Teraz już wiemy jak wygląda Seria 5, którą oficjalnie pokażą nam jutro.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Trzeba przyznać, że wygląda bardzo dobrze i bardzo podobnie do Serii 7, a także do Serii 3, choć już nieco mniej. Standaryzacja wyglądu poszczególnych, podobnych do siebie modeli, to jak zauważyli już dawno najwięksi styliści świata, największa zaleta wielu marek, w tym Audi, które bardzo wcześnie upodobniło do siebie A4 i A6, nadając im niemal ten sam wygląd. Teraz to samo czyni BMW z Serią 5, która dla osób nie będących zbyt głęboko w temacie stanie się nie do odróżnienia od Serii 7.
Prezentowane na tych zdjęciach nadwozie jest w jednej z wyższych specyfikacji 540i, o czym świadczy nie tylko oznaczenie na klapie bagażnika, ale choćby rozbudowany zderzak przedni czy podwójna końcówka wydechu. Być może dlatego, bez żadnej przesady można powiedzieć, że nowa Seria 5 prezentuje się nad wyraz lekko, niczym pierwsze E12.
Zauważcie, że również wygląd deski rozdzielczej jest niemalże kopią tego, co widzimy w Serii 7, a także bardzo przypomina mniejszą Serię 3. Wszystkie instrumenty poukładano dokładnie w taki sam sposób i w przeciwieństwie do elementów nadwozia nie zmieniono ich wymiarów.
Nowa Seria 5 o oznaczeniu kodowym G30 została zbudowana na nowej platformie CLAR, która obniży masę auta średnio o 100 kg dzięki wykorzystaniu aluminium, kompozytów węglowych i wysokowytrzymałościowej stali.
Pod maską znajdą się 2-litrowe motory z czterema cylindrami, 3-litrowe sześciocylindrowe oraz V8. Tuż przed topowym M5 mającym rozwijać 626 KM będzie pozycjonowane 550i z podobną jednostką, ale nieco słabszą. Będzie też odmiana hybrydowa plug-in z 2-litrową benzyną. Wersję sportową M można wreszcie zamawiać z napędem xDrive, natomiast automatyczne przekładnie mają mieć po dziewięć biegów.