Nowe Audi A4 (2015) oficjalnie zaprezentowane

Audi przedstawiło światu kolejną generację modelu A4.

Nowe Audi A4 (2015) oficjalnie zaprezentowane
Mariusz Zmysłowski

29.06.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:53

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Niemiecki producent na wstępie opowieści o swojej nowości podkreśla, że ogromną uwagę poświęcono redukcji emisji CO2, w związku z tym znaczna liczba rozwiązań technicznych, które znajdziemy w pojeździe posłużyła zmniejszeniu oporów ruchu. Audi chwali się, że aerodynamika tego modelu jest wzorcowa - współczynnik oporu powietrza został obniżony do pułapu 0,23 w sedanie (Limousine).

Obraz

Ponieważ samochody tego gatunku kupuje się nie dla aerodynamiki, a tym bardziej nie dla niskiego poziomu emisji CO2, przyjrzyjmy się temu, co ważniejsze - wyglądowi nowego A4. Zarówno sedan jak i kombi to pod względem kształtów klasyka w swojej kategorii. Obydwa nadwozia są, co typowe dla Audi, zaprojektowane bardzo schludnie. Widać, że światło rozkłada się na tych nadwoziach równo, bez zbędnych załamań. Na karoserii nowego Audi A4 znajdziemy tylko kilka niezbędnych przetłoczeń.

A4 nieco odróżnia się od reszty rodziny kształtem świateł. Przednie, zgodnie z tym, co już widzieliśmy w przeciekach, mają kształt litery L. Również lampy tylne zmieniły nieco swój kształt w stosunku do poprzedniej generacji. Poza tymi detalami oraz minimalnie rozciągniętym wszerz grillem, trudno mówić tu o jakiejkolwiek rewolucji.

Obraz

Bardzo schludnie, podobnie jak na zewnątrz, jest także w środku. Styliści Audi nieprzerwanie podporządkowują swoje pomysły pod ergonomię, co jest niewątpliwym atutem aut tej niemieckiej marki. Najładniejszym szczegółem we wnętrzu nowego A4 jest zdecydowanie kierownica z pięknie ukształtowanym aluminiowym wkładem w dolnej części. Pod znakiem zapytania postawiłbym sens wizualnego przedłużania kratek nawiewów między konsolą środkową a prawą stroną auta. Nie dlatego, że nie wygląda to dobrze, bo akurat od strony estetycznej ten pomysł prezentuje się ładnie, ale dlatego, że dokładnie takie samo rozwiązanie znajdziemy w Volkswagenie Passacie. Czy Audi, które pozycjonuje A4 wyżej, powinno czynić takie nawiązania?

Oprócz redukcji poziomu emisji CO2, niemiecki producent postawił także na podniesienie komfortu. Nowe A4 jest wyciszone lepiej niż poprzednik i dysponuje większą ilością miejsca dla pasażerów.

Nowa generacja popularnego modelu jest też lżejsza. W zależności od wybranego silnika, różnica w masie w stosunku do poprzednika może wynieść nawet 120 kg.

Obraz

Pod maską nowego Audi będzie pracować szeroka gama jednostek: trzy benzynowe TFSI i cztery wysokoprężne TDI. Najsłabszy motor będzie rozwijać 150 KM. Najwięcej mocy dostarczy na koła jednostka generująca aż 272 KM. Podbicie osiągów udało się uzyskać, redukując zużycie paliwa. Na ile skutecznie? Przekonamy się sami, gdy nowe A4 trafi w nasze ręce.

Nowością jest 2-litrowy motor TFSI ultra, generujący 190 KM przy zużyciu paliwa na poziomie 4,8 l/100 km. W wersji Avant wartość ta jest 0,2 l/100 km większa.

Audi już teraz zapowiedziało, że planuje także wprowadzenie wersji g-tron, napędzanej gazem ziemnym. Alternatywnie ta wersja będzie zasilana specjalnie opracowanym e-gazem.

Obraz

Moc z jednostek napędowych może trafiać na koła przez skrzynię S-tronic, Tiptronic o 8 przełożeniach oraz 6-biegową ręczną. Obydwa układy automatyczne zostały wyposażone w funkcję żeglowania, czyli jazdy na N, gdy kierowca zdejmie nogę z gazu. Przy omawianiu wersji napędowych Audi zapowiedziało, że od 2016 roku będzie oferować sportowy mechanizm różnicowy montowany na tylnej osi. Naturalnie tyczy się to wersji z napędem na cztery koła.

Naturalnie na pokładzie nowego Audi nie zabraknie bogatego wyposażenia. Lista gadżetów zawiera między innymi światła typu Matrix LED, system operacyjny Android lub Apple i system nagłaśniający Bang & Olufsen.

Wersja Avant będzie dysponować bagażnikiem o pojemności 505 l. Tym samym Audi wyprzedziło konkurencję. Nieznacznie, ale wysunęło się pod tym względem na prowadzenie. BMW Serii 3 Touring dysponuje bagażnikiem o pojemności 495 l. Mercedes Klasy C Kombi ma przestrzeń bagażową o jeszcze 5 l mniejszą.

Nie sądzicie, że czegoś tu zabrakło? Audi obiecywało, że A4 wniesie powiew świeżości i przedstawi nową stylistykę marki. Tymczasem dostaliśmy kolejny perfekcyjny samochód o znanych już kształtach. Styliści chwalą za to Audi twierdząc, że marka wypracowała sobie swój, rozpoznawalny język stylistyczny. Pytanie tylko, czy w tej rozpoznawalności nie zabrakło nieco różnorodności.

[aktualizacja 30 czerwca]

Audi zaprezentowało nowe zdjęcia oraz film z kolejną generacją modelu A4. Można na nich lepiej przyjrzeć się wnętrzu oraz zobaczyć jak wygląda tył nadwozia kombi.

Nowe Audi A4 (2015) - galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/49]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (90)