Nowa Toyota Auris w pogoni za rywalami

Toyota Auris już wyraźnie się zestarzała i musi mocno gonić za rywalami. W wyścigu z najnowszymi kompaktami ma pomóc lifting tego modelu.

Nowa Toyota Auris w pogoni za rywalami
Marcin Łobodziński

03.03.2015 | aktual.: 02.10.2022 10:49

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Toyota zaprezentowała jedynie odświeżonego Aurisa i Aurisa Touring Sports. Corolla musi jeszcze zaczekać z liftingiem. Kompakt został poddany modernizacji podobnej do tej, którą zastosowano w modelu Avensis. Zaprojektowano zupełnie nowy pas przedni, a reflektory przednie i światła z tyłu udoskonalono technologią LED.

Wewnątrz skupiono się przede wszystkim na poprawie jakości wykonania. Pojawił się też wyświetlacz komputera pokładowego o przekątnej 4,2 cala. W panelu centralnym znajdziemy nowy, dotykowy ekran obsługujący multimedia Toyota Touch 2.

Obraz

W benzynowej gamie silnikowej zupełną nowością jest silnik 1,2 turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa, mający w przyszłości zastąpić jednostkę wolnossącą 1,6 Valvematic. Motor ten wyposażono w zmodernizowany system zmiennych faz rozrządu Dual Variable Valve Timing-intelligent Wide (VVT-iW). Dzięki temu rozwija moc 116 KM oraz moment obrotowy o maksymalnej wartości 185 Nm. Będzie łączony z 6-stopniową przekładnią manualną lub bezstopniową Multidrive S.

Podstawowym źródłem napędu jest nadal silnik 1,33 Dual VVT-i o mocy 99 KM. Najmocniejszym benzyniakiem pozostaje 1,6 Valvematic o mocy 132 KM. Większa jednostka 1,8 VVT-i posłużyła do skomponowania układu hybrydowego, którego łączna moc wynosi 136 KM.

Obraz

W gamie diesli zmodyfikowano silnik 1,4 D-4D, który teraz spełnia wymagania normy Euro 6. Otrzymał nową turbosprężarkę o zmiennej geometrii, uzyskującą wyższe ciśnienie doładowania przy niskich obrotach, wtrysk o ciśnieniu zwiększonym do 180 mPa (+20mPa) oraz nowe tłoki. Zmodyfikowano także kształt komory spalania.

Nowością w rodzinie D-4D jest silnik 1,6 l o mocy 112 KM i momencie obrotowym 270 Nm. Ta jednostka trafi również pod maskę Avensisa.

Toyota poprawiła także układ jezdny oraz wyciszenie kabiny, a także uzupełniła wyposażenie o elementy z dziedziny komfortu i bezpieczeństwa.

Nowy Auris zadebiutuje w salonach Toyoty w Polsce w lipcu 2015 roku.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (31)