Nowa Mazda6 w szczegółach [aktualizacja]
Mazda jeszcze przed rozpoczęciem salonu samochodowego w Moskwie zaprezentowała oficjalnie nową Mazdę6, która w europejskich salonach powinna pojawić się jeszcze przed końcem roku 2012.
30.08.2012 | aktual.: 18.04.2023 13:28
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Mazda jeszcze przed rozpoczęciem salonu samochodowego w Moskwie zaprezentowała oficjalnie nową Mazdę6, która w europejskich salonach powinna pojawić się jeszcze przed końcem roku 2012.
Pierwsze zdjęcia nowej szóstki widzieliśmy już na początku sierpnia, a teraz dysponujemy obszerną galerią i oficjalną informacją prasową dotyczącą nowego modelu. Nowa Mazda6 jest rzecz jasna rozwinięciem konceptu Takeri, jednak jak to zwykle bywa w tego typu przypadkach, wersja produkcyjna jest nieco stonowaną wersją modelu studyjnego.
Nie zmienia to jednak faktu, że nowa Mazda6 prezentuje się bardzo dobrze. Dynamiczna sylwetka wyróżnia się wyrazistym pasem przednim i nisko opadającą linią dachu. Nowy model to drugi przedstawiciel (po CX-5) nowej generacji samochodów Mazda, wykorzystujący pełen zakres technologii SKYACTIV oraz stylistyki „KODO - Dusza Ruchu”.
Pojazd mierzy 4865 mm długości, 1840 mm szerokości i 1450 mm wysokości, a jego rozstaw osi to 2830 mm. Pojemność bagażnika oszacowano na 483 l. Co ciekawe, struktura nadwozia SKYACTIV charakteryzuje się szerszym zastosowaniem ograniczającej masę pojazdu stali o wyjątkowo wysokiej wytrzymałości na rozciąganie, przy jednoczesnym podwyższeniu odporności na skręcanie o około 30%. Dzięki temu sporych rozmiarów sedan w zależności od wersji silnikowej waży zaledwie 1340-1410 kg.
Mazda6 została także wyposażona w systemy mające na celu ograniczenie zużycia paliwa. Są to systemy i-stop (start/stop) oraz i-ELOOP, czyli system odzyskiwania energii podczas hamowania, który rozpoczyna ładowanie kondensatora z chwilą, gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu. Energia zmagazynowana w kondensatorze może być wykorzystana do zasilania urządzeń elektrycznych znajdujących się na pokładzie samochodu.
Japoński producent na razie ujawnił jedynie specyfikację wersji rosyjskiej, w której na początku dostępne będą dwie jednostki napędowe:
- SKYACTIV-G 2.0 - 2,0-litrowy silnik benzynowy generujący 150 KM i 210 Nm momentu obrotowego dostępny z 6-biegową przekładnią manualną oraz 6-stopniowym automatem. Średnie zużycie paliwa oszacowano na 6,0 l/100 km (skrzynia manualna), 6,1 l/100 km (automat) lub 5,9 l/100 km (automat i system i-stop). Ten sam motor będzie dostępny w późniejszym terminie w wersji 165-konnej.
- SKYACTIV-G 2.5 - silnik benzynowy o pojemności 2,5 l, generujący 192 KM i 256 Nm momentu obrotowego, dostępny jedynie z 6-biegową przekładnią automatyczną. Średnie zużycie paliwa oszacowano na 6,4 l/100 km (systemy i-stop i i-ELOOP).
Po moskiewskim debiucie Mazda6 w nadwoziu sedan i kombi pojawi się także na salonie samochodowym w Paryżu, a niedługo potem trafi do salonów. Niestety cena tego modelu nie została jeszcze podana do wiadomości.
[aktualizacja 30 sierpnia 2012]
Mazda udostępniła oficjalne wideo promujące nową Mazdę6.
[aktualizacja 31 sierpnia]
Dzisiaj mamy dla Was kolejny zestaw zdjęć filmów wideo z nową Mazdą6 w roli głównej.
2014 Mazda6 Moscow Auto Salon Debut
2014 Mazda6 Sedan
Oficjalne oświadczenie prasowe Mazdy
Całkowicie nowa Mazda6.
Nowy wymiar przyjemności z jazdy.
Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Moskwie debiutuje kolejna wersja modelu Mazda6. To drugi przedstawiciel (po CX-5) nowej generacji samochodów Mazda, wykorzystujący pełen zakres TECHNOLOGII SKYACTIV oraz motyw designu „KODO - Dusza Ruchu”. Mazda od zawsze tworzy samochody o wyróżniającej się stylizacji, intuicyjne w obsłudze i dostarczające pozytywnych emocji z jazdy. Pojazdy nowej generacji oferują także wyjątkowe właściwości ekologiczne.
Strategia ekologiczna Mazdy w pierwszym etapie wprowadza udoskonalenia podstawowych rozwiązań technicznych w samochodzie. Kolejny krok oparty jest na tych zmianach i obejmuje stopniowe wprowadzanie napędu elektrycznego, którego celem jest ograniczanie zużycia paliwa. Pierwszym systemem z tej serii był i-stop, wyłączający silnik podczas postoju, wprowadzony w 2009 roku w modelu Mazda3. Kolejnym rozwiązaniem, które debiutuje w nowym modelu Mazda6, to i-ELOOP, opracowany przez Mazdę unikalny system odzyskiwania energii podczas hamowania, które rozpoczyna ładowanie kondensatora z chwilą, gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu. Energia zmagazynowana w kondensatorze może być wykorzystana do zasilania urządzeń elektrycznych w samochodzie. Dzięki temu więcej energii z paliwa przeznaczane jest na zasilanie silnika, co przyczynia się do zmniejszenia spalania. Zastosowano ponadto szereg zaawansowanych technologii bezpieczeństwa aktywnego. Nowa Mazda6 nie tylko zapewnia precyzyjne reakcje i przyjemne odczucia z jazdy, ale także wyjątkowe właściwości w zakresie ochrony środowiska i bezpieczeństwa.
Wykorzystując pełen potencjał TECHNOLOGII SKYACTIV i designu KODO, Mazda6 ma na celu zwiększenie „radości z jazdy”. Jako flagowy model najnowszej generacji pojazdów, bazuje na sukcesie jaki odniosła Mazda CX-5, zapowiadając jednocześnie nową erę dla marki. Na rynkach międzynarodowych model pojawi się pod koniec 2012 roku.
„Przyjemność z jazdy” zaczyna się już przed uruchomieniem silnika.
Tworzenie flagowego modelu, dzięki któremu przyjemność z jazdy jest jeszcze większa.
„Tworząc trzecią generację modelu Mazda6, stosowaliśmy podstawową zasadę marki: „przyjemność z jazdy”. Chcieliśmy stworzyć samochód, który reaguje i zachowuje się dokładnie tak, jak oczekuje tego kierowca, mówi Hiroshi Kajiyama, menadżer projektu nowej Mazdy6. „Wyróżniający się design podkreśla moc i dynamikę samochodu. Wachlarz oryginalnych innowacji wzmacnia wrażenie komfortu i przyjemności. Doskonałe rozwiązania techniczne i wykonanie Mazdy sprawiły, że powstał samochód, który działa tak doskonale, że sprawia wrażenie, jakby reagował na intencje kierowcy, a nie na fizyczny ruch podczas prowadzenia, hamowania czy przyspieszania. W skrócie, nowa Mazda6 oferuje „radość z jazdy”, jakiej kierowcy zwykle oczekują od Mazdy, a te emocje rozpoczynają się, zanim kierowca uruchomi silnik i pozostają z nim długo po zakończeniu jazdy. Nie mogę się doczekać, kiedy będę mógł zobaczyć wyraz twarzy ludzi wysiadających z samochodu po pierwszej jeździe Mazdą6”.
■Design.
Wyjątkowa stylizacja Mazdy6.
Nowa Mazda6 to model seryjny, następca koncepcyjnej Mazdy Takeri, po raz pierwszy zaprezentowanej podczas Salonu Samochodowego w Tokio w grudniu 2011 roku. „Nowa Mazda6 ma solidną ramę i niskie, szeroko rozstawione zawieszenie, wyrażające siłę i stabilność, tworzące wrażenie niezwykłej zwrotności, bez szkody dla uniwersalnych właściwości estetycznych i pięknej formy samochodu segmentu C/D”, mówi główny projektant, Akira Tamatani. „Opracowaliśmy design, w którym dzika i dynamiczna ekspresja ruchu znajduje artystyczny wyraz. Jedno spojrzenie na samochód sprawia, że rosną oczekiwania związane z jazdą, zanim jeszcze ruszymy w drogę”.
Na zewnątrz
- Z przodu wykorzystano motyw ‘skrzydła’, wspólny element stylu nowej rodziny samochodów Mazda. Jest on umieszczony w głęboko wyrzeźbionej przedniej części. Załamania na masce rozciągają się od kątów ‘skrzydeł’ aż po boczne linie nadwozia. Wraz z solidnym designem przodu, uzupełniają one całą dynamiczną formę nadwozia, która wyraża silne pragnienie ruchu.
- W widoku z boku dominują trzy charakterystyczne linie – rys zaznaczony do przodu od tylnego koła, linia tylnego oraz przedniego błotnika. Połączenie tych linii tworzy sylwetkę przyczajonego drapieżnika gotowego do skoku.
- Tył podkreśla stabilność dzięki dobrze wyważonym proporcjom przypominającego kształtem klin nadwozia, wydatnemu zderzakowi i kompaktowej kabinie.
- Z przodu, po raz pierwszy w seryjnie produkowanym modelu Mazdy, zastosowano reflektory diodowe i podświetlane obramowania reflektorów.
- Po raz pierwszy zastosowano czerwony lakier „Soul Red”, nowy kolor opracowany z wykorzystaniem unikalnego procesu technologicznego Mazdy, który łączy głębię i cień podkreślające dynamiczną formę samochodu.
Wnętrze
- Zorientowana na kierowcę deska rozdzielcza i trzy symetrycznie ułożone wskaźniki.
- Przestrzeń po stronie pasażera zapewnia poczucie otwartości i bezpieczeństwa, dzięki ozdobnej linii poziomej, rozciągającej się od panelu środkowego po wloty klimatyzacji oraz zaokrągloną deskę rozdzielczą.
- W często dotykanych miejscach, takich jak panele drzwi czy górna część deski rozdzielczej, zastosowano miękkie materiały.
- Panel centralny wykonany jest w dwóch kolorach – ‘Bordeaux metal’ i ‘Dark metal’.
■ Doskonałe wykonanie.
Modele Mazdy nowej generacji powstają zgodnie z koncepcją doskonałego wykonania, która łączy poczucie estetyki projektanta z precyzją pracy inżyniera. Pełne wdrożenie tej koncepcji w nowym modelu Mazda6 umożliwiło osiągnięcie wysokiej jakości, doskonałego wykończenia z harmonią formy i jakości przy jednoczesnym zachowaniu pełnej funkcjonalności. Dużo uwagi poświęcono nie tylko tym obszarom, które widzi pasażer, ale także odczuciom i dźwiękom towarzyszącym obsłudze pojazdu.
■ Zagospodarowanie przestrzeni.
W dynamicznym i eleganckim nadwoziu, powstałym zgodnie z motywem projektowym KODO, kryje się przestronne i komfortowe wnętrze.
Pracom związanym z zagospodarowaniem przestrzeni przyświecały dwa główne cele. Pierwszym było stworzenie przestronnej, komfortowej kabiny, dokładnie spełniającej założenia filozofii designu KODO. Drugim celem było dopracowanie interfejsu człowiek – maszyna (Human Machine Interface - HMI), aby stworzyć otoczenie, w którym kierowca może poczuć się w pełni komfortowo. Zagospodarowanie przestrzeni nowej Mazdy6 spełnia wszystkie te cele i zapewnia kierowcy i pasażerom doskonałą atmosferę, w której w pełni mogą czerpać „radość z jazdy”.
Przestronna, komfortowa kabina, spełniająca założenia KODO.
- Rozstaw osi o długości 2830 mm to mnóstwo przestrzeni z tyłu i przestronne wnętrze.
- Duże, 19-calowe koła sprawiają wrażenie stabilności.
- W porównaniu z poprzednim modelem, przednie koła przesunięto do przodu o 100 mm w stosunku do słupka przedniego, co skróciło przedni zwis. Tył jest także krótszy niż w poprzednim modelu.
- Szerokość na wysokości ramion wynosząca 1450 mm z przodu (o 20 mm więcej niż w poprzednim modelu) i duże zaokrąglenie konsoli środkowej zapewniają komfort pasażerom.
- Tylne fotele oferują dużą przestrzeń na nogi, o 43 mm większą na wysokości kolan niż w poprzednim modelu i jedną z największych w segmencie. Przestrzeń na nogi wynosi 984 mm, 37 mm więcej niż w poprzednim modelu. Długość poduszki tylnych foteli wzrosła o 20 mm, a długość oparcia o 33 mm. Tylny podłokietnik zwiększył się o 60 mm.
- Bagażnik projektowano z myślą o ergonomii. Szerokość górnego otwarcia jest większa o 32 mm niż w poprzednim modelu, co ułatwia załadunek. Konstrukcja zawiasów ułatwia otwieranie i zamykanie bagażnika.
Otoczenie kierowcy
- Regulowany fotel i dwupłaszczyznowa regulacja kierownicy pozwalają precyzyjnie dopasować pozycję jazdy.
- Sterowanie przełącznikami umożliwia intuicyjną kontrolę wielu funkcji, takich jak system audio, system nawigacji czy czułość wycieraczek.
- Informacje o trasie ukazują się na 3,5-calowym wyświetlaczu informacyjnym. Informacje nawigacji prezentowane są na 5-calowym wyświetlaczu na panelu środkowym. Dzięki podzieleniu informacji na kategorie i prezentowanie ich na dwóch oddzielnych wyświetlaczach wzrosła ich czytelność i łatwość obsługi.
■ Dynamika jazdy.
Imponujące osiągi i precyzyjne prowadzenie.
Jeśli chodzi o dynamikę jazdy, celem było zapewnienie niesamowitych wrażeń z jazdy, osiągalnych jedynie wtedy, gdy samochód i kierowca tworzą jedność. Liniowe reakcje na działania kierowcy są podstawą przyjemności z jazdy, a pełnej radości nie można osiągnąć samą szybkością czy mocą. Taka motywacja towarzyszyła wdrożeniu TECHNOLOGII SKYACTIV w całym samochodzie, w tym w silniku, skrzyni biegów, nadwoziu i podwoziu.
Inżynierowie Mazdy skoncentrowali się na zapewnieniu wyjątkowego poziomu osiągów poprzez system sterowania reagujący na intencje kierowcy.
Podwozie i karoseria
- Nowa Mazda6 wyposażona jest w dopracowane podwozie SKYACTIV z kolumnami w przednim zawieszeniu i wielowahaczowym zawieszeniem z tyłu, zapewniającym szybkie reakcje podczas jazdy w zakresie niskich i średnich prędkości oraz stabilność przy wysokich prędkościach.
- Kolumnowy, wyposażony w elektryczne wspomaganie układ kierowniczy oferuje precyzyjną kontrolę jazdy, reagując w sposób właściwy na niewielkie ruchy bez wymuszania zmiany ułożenia rąk na kierownicy. Nowy system wspomagania prowadzenia zwiększa stabilność jazdy na wprost i zapobiega ściąganiu na nierównej nawierzchni.
- Zoptymalizowanie krzywych wspomagania hamulców, zapewniające skuteczne, precyzyjne i pewne hamowanie w pełnym zakresie prędkości, jest wynikiem płynnego uruchamiania układu hamulcowego i większej stabilności, będącej efektem lepszego chłodzenia hamulców.
- Solidna struktura nadwozia SKYACTIV charakteryzuje się szerszym zastosowaniem ograniczającej masę pojazdu stali o wyjątkowo wysokiej wytrzymałości na rozciąganie, przy jednoczesnym podwyższeniu odporności na skręcanie o około 30%
- Działania w zakresie NVH (hałas, wibracje, drgania) koncentrowały się na uzyskaniu przodującego w tej klasie samochodów poziomu wyciszenia w kabinie i stworzeniu przyjemnego i miłego dźwięku silnika w chwili przyspieszania. Lepsze wyniki NVH pochodzą głównie ze skutecznego blokowania ścieżek przenikania hałasu z silnika i nawierzchni do kabiny.
- Udoskonalona konstrukcja podwozia poprawia właściwości aerodynamiczne poprzez udoskonalenie przepływu strumienia pod pojazdem i zminimalizowanie wiru spływowego dzięki skierowaniu przepływu powietrza poprzez wygiętą do góry konstrukcję głównego tłumika. Współczynnik oporu czołowego osiągnął przodujący w tej klasie pojazdów wynik 0,26 (zależnie od wersji). Ma to wpływ na stabilność podczas szybkiej jazdy i obniża zużycie paliwa.
Napęd (specyfikacja na rynek rosyjski).
- SKYACTIV-G 2.0 (silnik benzynowy) – wersje z tym silnikiem oferują doskonałą charakterystykę momentu obrotowego przy niskich prędkościach, umożliwiającą przyspieszanie dokładnie odpowiadające intencjom kierowcy w różnych warunkach drogowych i przyczyniającą się do zapewnienia precyzyjnych, liniowych reakcji, przyjemnej jazdy i wyjątkowo niskiego zużycia paliwa. Maksymalny moment obrotowy wynosi 210 Nm / 4000 obr. na min., a maksymalna moc 110 (107) kW / 6000 obr. na min.
Silnik SKYACTIV-G 2.0 będzie również dostępny na rynku europejskim w mocniejszej wersji – 121 kW / 6000 obr. na min.
- Silnika SKYACTIV-G 2.0 współpracuje z 6-biegową przekładnią automatyczną SKYACTIV-DRIVE lub 6-biegową skrzynią biegów SKYACTIV-MT. SKYACTIV-G 2.5 współpracuje z przekładnią SKYACTIV-DRIVE.
■ Ochrona środowiska i bezpieczeństwo.
Pod względem dbałości o środowisko, wprowadzenie systemu i-stop i i-ELOOP obniża i tak niskie zużycie paliwa, uzyskane dzięki TECHNOLOGII SKYACTIV. Podstawą bezpieczeństwa nowego modelu Mazda6 jest wyjątkowe prowadzenie z bezpośrednimi reakcjami na działania kierowcy, doskonała widoczność i zabezpieczenia przed skutkami zderzeń bardzo sztywnej karoserii SKYACTIV. Oprócz tego szereg zaawansowanych technologii bezpieczeństwa wspiera kierowcę w bezpiecznej jeździe. Na przykład system monitoringu strefy za samochodem (RVM) i adaptacyjne światła przednie (AFS) zwiększają wiedzę kierowcy o sytuacji na drodze i jego pole widzenia. System automatycznego hamowania (SCBS) pomaga uniknąć wypadku lub ograniczyć jego skutki. Doskonałe bezpieczeństwo bierne minimalizuje szkody, kiedy już dojdzie do wypadku.
Ochrona środowiska
- Nowa Mazda6 to pierwszy model wykorzystujący system odzyskiwania energii „i-ELOOP”, który przyczynia się do znacznego obniżenia zużycia paliwa. To pierwszy system odzyskiwania energii w samochodzie osobowym wykorzystujący kondensator. Modele wyposażone w silnik SKYACTIV-G 2.5 są także wyposażone w system i-ELOOP.
- W nowym modelu Mazda6 pojawia się także system „i-stop”, wyłączający silnik na postoju. Dzięki niemu silnik włącza się ponownie w rekordowym czasie 0,35 sekundy.
- Nanotechnologia zastosowana w katalizatorze poprawia proces oczyszczania spalin i zmniejsza ilość potrzebnych metali szlachetnych.
Bezpieczeństwo
■ Technologie bezpieczeństwa aktywnego.
- Adaptacyjne przednie światła (AFS) wykrywają zakręty na podstawie położenia koła kierownicy oraz prędkości jazdy i kierują strumień światła w odpowiednią stronę. Polepsza to widoczność podczas nocnej jazdy.
- Wspomaganie ruszania na wzniesieniu (HLA) pomaga zapobiec staczaniu się samochodu w chwili, gdy kierowca przenosi nogę z pedału hamulca na pedał gazu w momencie ruszania na pochyłości.
Sygnały alarmowe pomagające kierowcy uniknąć zagrożenia.
- Sygnalizacja awaryjnego hamowania (ESS) - szybkie miganie świateł awaryjnych w przypadku nagłego hamowania przy prędkości powyżej 50 km/h w celu ostrzeżenia innych kierowców.
- System monitoringu strefy za samochodem (RVM) działa powyżej 30 km/h i wykrywa pojazdy zbliżające się z tyłu lub znajdujące się w martwym polu po obu stronach i ostrzega kierowcę przed zmianą pasa.
- System ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDWS) wykorzystuje kamerę w celu ustalenia pozycji linii na drodze i ostrzega kierowcę o przypadkowym zjechaniu z pasa ruchu, zmniejszając ryzyko wypadku będącego efektem nieuwagi lub zmęczenia.
Pomoc w unikaniu lub ograniczaniu skutków wypadków, kiedy kierowca nie może sam zapewnić bezpieczeństwa jazdy.
- System automatycznego hamowania (SCBS) wykorzystuje czujnik na podczerwień i pomaga uniknąć lub ograniczyć skutki zderzeń czołowych (przy prędkości do 30 km/h), automatycznie uruchamiając hamulce.
■ Technologie bezpieczeństwa biernego
- Lekka, ale bardzo sztywna konstrukcja SKYACTIV zapewnia doskonałą ochronę w wypadkach.
- Ścieżki rozprowadzania energii i przód o przekroju w kształcie litery X polepszają pochłanianie energii uderzenia, podwyższając przez to bezpieczeństwo w kolizjach czołowych, bocznych i tylnych.
- Zapobiegająca urazom szyi konstrukcja przednich foteli pomaga chronić kręgosłup szyjny w przypadku kolizji tylnych.
- W przednich drzwiach umieszczono dwie belki ochronne. Górna ma przekrój okrągły, zaś dolna podwójne ścianki.
Nowa Mazda6.
Specyfikacja techniczna wersji na rynek rosyjski (dane wstępne).
Wymiary (dane wstępne)
Typ nadwozia | Jednostka miary | Sedan | |
Drzwi | 4 | ||
Liczba miejsc | 5 | ||
Współczynnik oporu czołowego* | 0,26 | ||
Długość całkowita bez tablic rejestracyjnych | mm | 4865 | |
Szerokość całkowita | mm | 1840 | |
Wysokość całkowita | mm | 1450 | |
Rozstaw osi | mm | 2830 | |
Rozstaw kół | Przód | mm | 1585 (opony 17 cali)1595 (opony 19 cali) |
Tył | mm | 1575 (opony 17 cali)1585 (opony 19 cali) | |
Pojemność do linii okien* | l | 483 | |
Pojemność po podłodze do 1. rzędu siedzeń* | mm | 1961 | |
Pojemność po podłodze do 2. rzędu* | mm | 1190 |
*w zależności od wersji wyposażenia
Silniki (dane wstępne)
Wersja rosyjska | |||
SKYACTIV-G 2.0 benzynowy | SKYACTIV-G 2.5 benzynowy | ||
Pojemność skokowa | cm3 | 1998 | 2488 |
Zawory | 16 | 16 | |
Rozrząd | Łańcuchowy | Łańcuchowy | |
Układ wtrysku | Bezpośredni | Bezpośredni | |
Stopień sprężania | 14,0:1 | 13,0:1 | |
Maks. moc | kWPS | 110 / 150 przy 6000 | 141 / 192 przy 5700 |
Maks. moment obrotowy | Nm / obr. na min. | 210 przy 4000 | 256 przy 3,250 |
Zalecane paliwo | Powyżej 95RON | Powyżej 95RON | |
Pojemność zbiornika paliwa | l | 62 | 62 |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Skrzynia biegów | SKYACTIV-DRIVE (6-biegowa automatyczna)SKYACTIV-MT (6-biegowa ręczna) | SKYACTIV-DRIVE (6-biegowa automatyczna) |
Podwozie (dane wstępne)
Zawieszenie przednie | Kolumny MacPhersona | |
Zawieszenie tylne | Wielowahaczowe | |
Rozmiar opon | 225/55R17225/45R19 | |
Rozmiar felg | 17 x 7.5J17 x 7J19 x 7.5J | |
Układ kierowniczy | Zębatkowy | |
Hamulceprzód/tył | Tarcze wentylowane/tarcze pełne | |
Średnica tarcz przód/tył | mm | 297 / 278 |
Osiągi i masa (dane docelowe)
Wersja rosyjska
SKYACTIV-G 2.0benzynowy | SKYACTIV-G 2.0 benzynowy i-stop | SKYACTIV-G 2.5 benzynowy i-ELOOP, i-stop | |||
Ręczna skrzynia biegów | Przekładnia automatyczna | Przekładnia automatyczna | Przekładnia automatyczna | ||
Zużycie paliwa(cykl mieszany) | l/100km | 6,0 | 6,1 | 5,9 | 6,4 |
Emisja CO2(cykl mieszany) | g/km | 140 | 144 | 139 | 151 |
Waga pojazdu gotowego do jazdy | kg | 1340 | 1370 | 1380 | 1410 |
Klasa emisji spalin | Euro 4 | Euro 4 | Euro 4 |
Źródło: Oświadczenie Prasowe Mazdy