Nowa Mazda MX5 ważąca 1000 kg - czy to możliwe?

Mazda jest jednym z moich ulubionych producentów samochodów. Produkowane przez nich auta są niezwykle zbalansowane. Nie chodzi tylko o rozkład masy, ale o harmonię linii nadwozia, stylistykę i taką niezwyczajną zwyczajność. Poza tym Mazda doskonale wie, że kluczem do "sukcesu" jest niska masa i jako jeden z nielicznych producentów potrafi to wykorzystać.

Nowa Mazda MX5 ważąca 1000 kg - czy to możliwe?
Bartosz Pokrzywiński

05.08.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:44

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Mazda jest jednym z moich ulubionych producentów samochodów. Produkowane przez nich auta są niezwykle zbalansowane. Nie chodzi tylko o rozkład masy, ale o harmonię linii nadwozia, stylistykę i taką niezwyczajną zwyczajność. Poza tym Mazda doskonale wie, że kluczem do "sukcesu" jest niska masa i jako jeden z nielicznych producentów potrafi to wykorzystać.

Obniżenie masy poprawia osiągi, zmniejsza spalanie i znacznie zwiększa zwrotność samochodu. Nie jest to żadną tajemnicą i większość producentów samochodów przyznaje, że dąży do zmniejszenia wagi. Jednak na ogół kończy się na gadaniu, ewentualnie pojawi się jakaś "usportowiona" wersja, która będzie o 50 kilogramów lżejsza od standardowego modelu, bo będzie posiadała większy silnik czy też turbosprężarkę, która też swoje waży.

Idealnym przykładem potęgi niskiej masy jest model MX-5, czyli bardzo mały i ciasny roadster Mazdy, który na naszym rynku dostępny jest już od 93.800 złotych. Auto jest napędzane dwulitrowym silnikiem, który produkuje 160 koni mechanicznych. Prawdopodobnie większość z Was ma więcej mocy w swoich autach. Jednak MX-5 rozpędza się do setki w 7.6-sekundy i osiąga prędkość maksymalną 218 kilometrów na godzinę. Takie osiągi są zasługą niskiej masy, auto waży bowiem 1165 kilogramów. Dodatkowo, cała masa jest rozłożona w proporcjach 50/50 na obie osie, dzięki czemu auto daje niewiarygodną frajdę z jazdy.

Nowy MX-5 zadebiutuje na rynku w 2012 roku. Na ogół jest tak, że każda kolejna odsłona auta jest większa i cięższa od poprzednika. Nie w przypadku Mazdy. Japoński producent stawia sobie cel - MX-5 ma ważyć nie więcej niż 1000 kilogramów. Dodatkowo, dzięki wykorzystaniu technologii jednostek napędowych SKY, auto ma spalać około 5 litrów paliwa na sto kilometrów. Ciekaw jestem jakie materiały trzeba zastosować albo z czego trzeba zrezygnować żeby jeszcze bardziej odchudzić MX-5.

Właśnie za to uwielbiam Mazdę!

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)