Nowa Mazda 6 z napędem na tył i większym silnikiem. Premiera w 2022 roku
Mazda nie zamierza już tylko aspirować do segmentu premium, ale planuje do niego wskoczyć i wywołać niemałe zamieszanie. Japończycy chcą pożegnać się z napędem na przód i dalej rozwijać rodzinę silników Skyactiv.
14.04.2020 | aktual.: 22.03.2023 11:55
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Doniesienia magazynu Car and Driver są co najmniej interesujące – limuzyna Japończyków ma mieć napęd na tył oraz rzędowy, sześciocylindrowy silnik. Najwyraźniej inżynierowie zapatrzyli się na BMW, które wykorzystuje (coraz rzadziej, ale jednak) ten przepis na tworzenie samochodu. Nowa Mazda 6 – przynajmniej według informacji z początku marca – ma pojawić się na rynku pod koniec 2022 roku.
Informacje przekazane przez czasopismo potwierdzają plotki, które ukazały się w zeszłym roku w japońskim magazynie Best Car. Wówczas ujawniono jeszcze obecność instalacji elektrycznej 48 V (imitujący pracę jednostki wysokoprężnej Skyactiv-X wykorzystuje 24V). Co więcej, silnik może mieć nawet 350 koni mechanicznych.
O większej, sześciocylindrowej jednostce napędowej wiadomo było już wcześniej. Japończycy informowali o niej w raporcie przeznaczonym dla inwestorów w marcu 2019 roku. Silnik on się pojawić do 2025 roku.
Jeśli chodzi o wygląd, mam ogromną nadzieję, że Mazda zrobi podobny ruch jak w przypadku modelu 3, który jest niemal identyczny jak koncept Kai. W przypadku modelu 6 pierwowzorem byłby koncept Vision Coupe. Jeśli wersja produkcyjna będzie wyglądać przynajmniej w połowie tak dobrze, Mazda zdmuchnie konkurencję. Obyśmy przekonali się o tym już niedługo.