Nowa Škoda Octavia Scout wyceniona. Po raz pierwszy z napędem na przód

Crossovery i bojowo wyglądające wersje wyposażeniowe cieszą się wzięciem wśród klientów. Nie wszyscy potrzebują jednak ich faktycznych zalet, które dostrzegą dopiero po zjechaniu z asfaltu. Decyzja Škody o wprowadzeniu Octavii Scout także z przednim napędem nie powinna więc dziwić. Tym bardziej, że taki wariant jest zauważalnie tańszy.

Octavia dołącza do pozostałych modeli z linii Scout.
Octavia dołącza do pozostałych modeli z linii Scout.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

27.11.2020 | aktual.: 16.03.2023 15:27

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nowa Škoda Octavia Scout właśnie wjechała do polskich salonów. Auto tak jak w poprzednich generacjach wyróżnia się zwiększonym prześwitem, dodatkowymi osłonami podwozia i bojowo wystylizowaną karoserią z ochronnymi listwami na progach i nadkolach. Ile trzeba zapłacić za takie wydanie? Co najmniej 119 250 zł.

To zauważalnie mniej niż w przypadku bratniego Golfa Alltrack, który jednak jest dostępny wyłącznie z mocnym dieslem, automatem i napędem na 4 koła. W podstawowej Octavii Scout nie doświadczymy żadnego z tych elementów. Bazę stanowi tu bowiem benzynowe 1.5 TSI 150 KM, 6-biegowa skrzynia manualna i napęd na przednią oś.

To dość zaskakująca decyzja, jeśli weźmiemy pod uwagę, że poprzednie odsłony Scouta występowały jako czteronapędówki. Nie zdziwię się jednak, jeśli właśnie to wydanie będzie cieszyło się największym wzięciem. Wersja 4x4 jest zauważalnie droższa.

Nowa Skoda Octavia Scout - ceny minimalne wersji silnikowych:

  • 1.5 TSI Benzyna 150 KM 6MT - od 119 250 zł
  • 2.0 TDI Diesel 200 KM 7DSG 4x4 - od 160 100 zł

Różnica jest kolosalna. Warto jednak zauważyć, że poza napędem 4x4 dostaniemy również 200-konny silnik Diesla i automatyczną przekładnię. W praktyce są to więc 2 zupełnie różne auta, choć wyposażenie jest identyczne.

Obraz
© mat. prasowe

Już w standardzie można liczyć na automatyczną klimatyzację, 10-calowe multimedia z nawigacją, cyfrowe zegary, aktywny tempomat, pełne oświetlenie LED, kamerę cofania, czujniki parkowania, asystenta pasa ruchu czy system front assist.

Oczywiście jest też możliwość skorzystania z długiej listy opcji. Ciekawsze pozycje to system audio Canton za 2750 zł, wyświetlacz head-up w tej samej cenie, szklany dach za 4700 zł czy dźwiękoszczelna przednia szyba za 550 zł.

Octavia Scout może być sporym zagrożeniem dla Golfa Alltrack. Po pierwsze dlatego, że w przeciwieństwie do niego występuje w tanim, przednionapędowym wariancie, a po drugie - nawet w topowej wersji kosztuje zauważalnie mniej niż kuzyn z Wolfsburga, wyceniany na co najmniej 176 790 zł.

Źródło artykułu:WP Autokult
polskaŠkodaŠkoda Octavia
Komentarze (0)