Nowa Kia XCeed może być hitem. Znamy polskie ceny
Kompaktowy crossover Kia właśnie debiutuje na polskim rynku. Wiemy już, na jakie wyposażenie i silniki mogą liczyć klienci oraz ile trzeba będzie za to wszystko zapłacić. Cena bazowej wersji modelu XCeed pozytywnie zaskakuje.
06.09.2019 | aktual.: 22.03.2023 18:10
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Kia XCeed to czwarty członek rodziny Ceeda. Wyróżnia się większym prześwitem, dodatkowymi osłonami nadwozia i kilkoma ciekawymi elementami stylistycznymi. Koreańczycy chcą tym modelem rywalizować m.in. z Fordem Focusem Active, czy Volkswagenem Golfem Alltrack. Z tą różnicą, że XCeedowi bliżej do typowego hatchbacka niż kombi.
Dużą zaletą oferty Kii wydaje się bogate wyposażenie standardowe. Już w podstawowej wersji wyposażeniowej można liczyć na pełne światła LED, asystent pasa ruchu, autonomiczny hamulec z funkcją wykrywania pieszych, kamerę cofania i 16-calowe, aluminiowe felgi. Oczywiście nie brakuje również takich elementów jak klimatyzacja, multimedia z 8-calowym, dotykowym ekranem, czy kierownica pokryta skórą. Za tak skonfigurowane auto z 1-litrowym, 120-konnym silnikiem benzynowym trzeba wyłożyć 79 990 zł.
Chętni na więcej emocji mogą wybrać mocniejszy motor 1.4 T-GDI, który generuje 140 KM lub topowe 1.6 T-GDI o mocy 204 KM znane z wersji GT. Diesel jest jeden: 1,6-litrowa jednostka CRDi, która oferuje 136 KM. Każda z odmian, poza bazową 1.0 T-GDI, może współpracować z opcjonalną dwusprzęgłową skrzynią automatyczną, która wymaga dopłaty w wysokości 6 tysięcy złotych. Gama silników jest więc zbieżna ze standardowym Ceedem.
Ci, którym nie wystarcza standardowe wyposażenie wersji M, mogą zdecydować się na droższą o 11 tys. zł. odmianę L (od 90 990 zł) wyposażoną w automatyczną klimatyzację, automatyczne wycieraczki, elektrycznie regulowane fotele z półskórzaną tapicerką czy 18-calowe felgi. Dalej mamy najbogatsze wydanie XL, które rozpieszcza cyfrowymi zegarami, systemem bezkluczykowym, nawigacją, asystentem parkowania, automatyczną klapą bagażnika, systemem monitorowania martwego pola i systemem monitorującym ruch poprzeczny.
Cena? Od 111 990 zł, choć w tym przypadku startujemy już od 140-konnego silnika 1.4 - nie będzie bowiem możliwości sparowania bazowej jednostki z topową wersją wyposażenia. Najdroższy możliwy XCeed to wydatek w wysokości 126 490 zł - właśnie tyle zapłacimy za odmianę XL z dieslem i automatem. Poszukiwacze emocji mogą natomiast zdecydować się na 204-konny wariant 1.6 T-GDI kosztujący 124 990 zł.
Biorąc pod uwagę niewielką konkurencję na rynku oraz całkiem rozsądnie skalkulowane ceny bazowej wersji możemy przypuszczać, że XCeed okaże się popularnym kompaktem. Dla porównania - Ford Focus Active kosztuje cennikowo ponad 10 tysięcy złotych więcej.