Nowa Kia Sorento wjeżdża do Polski. Pod maską niemałe zaskoczenie
Kia opublikowała polski cennik mocno zmodernizowanego SUV-a Sorento. Gama jest póki co mocno okrojona i ogranicza się do jednego napędu. Wbrew współczesnym trendom nie jest to hybryda.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Kia Sorento po liftingu — co się zmieniło?
Czwarta generacja Sorento zadebiutowała w lutym 2020 roku. Po ponad czterech latach od premiery, na polski rynek wjeżdża wydanie po gruntownym liftingu. Styliści dołożyli sporo starań, by upodobnić Sorento do większych SUV-ów marki, takich jak Telluride czy EV9.
Samochód zyskał całkowicie nowy przód z wąskimi reflektorami i szeroką atrapą chłodnicy. Zmiany znajdziemy także w kabinie, gdzie pojawiły się zaktualizowane multimedia z dwoma ekranami o przekątnej 12,3 cala każdy czy czytnik linii papilarnych. A co dzieje się pod maską?
Na razie niewiele, gdyż w polskim cenniku znajdziemy zaledwie jeden silnik. Co zaskakujące, jest to 2,2-litrowy diesel o mocy 193 KM, już w standardzie sparowany z 8-stopniową skrzynią DCT i napędem na cztery koła. Jedyny wybór, jaki mają klienci dotyczy liczby miejsc (6 lub 7) oraz trzech wersji wyposażenia.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kia Sorento po liftingu — ceny wersji wyposażeniowych
L — od 241 900 zł — standardowo m.in. system automatycznego hamowania, asystent jazdy miejskiej i pozamiejskiej, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, pełne oświetlenie LED, sześć trybów jazdy do wyboru, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, aktywny tempomat, 12,3-calowe multimedia z nawigacją, kamera cofania, 18-calowe felgi, asystent jazdy autostradowej, system bezkluczykowy, system monitorowania martwego pola, system monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania, podgrzewana kierownica i fotele,
XL — od 259 900 zł — L + dodatkowo m.in. skórzana tapicerka foteli, elektrycznie regulowany fotel kierowcy i pasażera, podgrzewana kanapa, elektrycznie sterowana klapa bagażnika, cyfrowe zegary z ekranem 12,3 cala, indukcyjna ładowarka do smartfona, przyciemniane szyby, 19-calowe felgi, system autonomicznego hamowania, asystent jazdy autostradowej z funkcją zmiany pasa ruchu,
Prestige Line — od 289 400 zł — 6- lub 7-osobowa konfiguracja wnętrza do wyboru, kamery 360 stopni, skórzana tapicerka nappa, boczne poduszki powietrzne w drugim rzędzie, wentylowane fotele przednie, system audio Bose, funkcja zdalnego parkowania, czytnik linii papilarnych, cyfrowy kluczyk, 20-calowe felgi, tylne zawieszenie typu Nivomat.