Nowa Kia Sorento wjeżdża do Polski. Pod maską niemałe zaskoczenie
Kia opublikowała polski cennik mocno zmodernizowanego SUV-a Sorento. Gama jest póki co mocno okrojona i ogranicza się do jednego napędu. Wbrew współczesnym trendom nie jest to hybryda.
11.04.2024 | aktual.: 11.04.2024 16:25
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Kia Sorento po liftingu — co się zmieniło?
Czwarta generacja Sorento zadebiutowała w lutym 2020 roku. Po ponad czterech latach od premiery, na polski rynek wjeżdża wydanie po gruntownym liftingu. Styliści dołożyli sporo starań, by upodobnić Sorento do większych SUV-ów marki, takich jak Telluride czy EV9.
Samochód zyskał całkowicie nowy przód z wąskimi reflektorami i szeroką atrapą chłodnicy. Zmiany znajdziemy także w kabinie, gdzie pojawiły się zaktualizowane multimedia z dwoma ekranami o przekątnej 12,3 cala każdy czy czytnik linii papilarnych. A co dzieje się pod maską?
Na razie niewiele, gdyż w polskim cenniku znajdziemy zaledwie jeden silnik. Co zaskakujące, jest to 2,2-litrowy diesel o mocy 193 KM, już w standardzie sparowany z 8-stopniową skrzynią DCT i napędem na cztery koła. Jedyny wybór, jaki mają klienci dotyczy liczby miejsc (6 lub 7) oraz trzech wersji wyposażenia.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kia Sorento po liftingu — ceny wersji wyposażeniowych
L — od 241 900 zł — standardowo m.in. system automatycznego hamowania, asystent jazdy miejskiej i pozamiejskiej, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, pełne oświetlenie LED, sześć trybów jazdy do wyboru, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, aktywny tempomat, 12,3-calowe multimedia z nawigacją, kamera cofania, 18-calowe felgi, asystent jazdy autostradowej, system bezkluczykowy, system monitorowania martwego pola, system monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania, podgrzewana kierownica i fotele,
XL — od 259 900 zł — L + dodatkowo m.in. skórzana tapicerka foteli, elektrycznie regulowany fotel kierowcy i pasażera, podgrzewana kanapa, elektrycznie sterowana klapa bagażnika, cyfrowe zegary z ekranem 12,3 cala, indukcyjna ładowarka do smartfona, przyciemniane szyby, 19-calowe felgi, system autonomicznego hamowania, asystent jazdy autostradowej z funkcją zmiany pasa ruchu,
Prestige Line — od 289 400 zł — 6- lub 7-osobowa konfiguracja wnętrza do wyboru, kamery 360 stopni, skórzana tapicerka nappa, boczne poduszki powietrzne w drugim rzędzie, wentylowane fotele przednie, system audio Bose, funkcja zdalnego parkowania, czytnik linii papilarnych, cyfrowy kluczyk, 20-calowe felgi, tylne zawieszenie typu Nivomat.