Nowa Kia Optima (2015) w europejskiej specyfikacji już oficjalnie
Po licznych wyciekach Kia oficjalnie zaprezentowała nową generację modelu Optima w specyfikacji europejskiej.
21.08.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:36
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Kia popłynęła na fali stylistycznego sukcesu poprzedniej Optimy. Designerzy marki po raz drugi stanęli na wysokości zadania i przygotowali bardzo zgrabnego i nowocześnie wyglądającego sedana. Mamy tu zdecydowanie do czynienia z ewolucją, nie rewolucją, ale postępującą w dobrym kierunku. Nowa Optima wygląda dynamicznie i nieco zadziornie.
Oczywiście w tym segmencie nie samym wyglądem walczy się o klienta. Ważny jest też komfort. A ten według Kii znacznie się zwiększył. Więcej jest przede wszystkim miejsca wewnątrz. W poszerzonym nadwoziu jest 20 mm z przodu i 17 mm z tyłu więcej przestrzeni wszerz, a nad głowami przybyło w tych miejscach odpowiednio 5 i 15 mm. Nieznacznie urósł także bagażnik. Mieści on 510 l, czyli o 5 więcej.
Na poprawę komfortu znacznie wpłynęło także zastosowanie zmodyfikowanego układu zawieszenia. Według Kii nowa Optima przenosi na ciała pasażerów znacznie mniej drgań i zapewnia lepsze prowadzenie. Koreański producent zastosował także dostępny opcjonalnie układ ECS. Pozwala on na elektroniczną zmianę siły tłumienia w zawieszeniu.
Kia prawdopodobnie ostrzy sobie zęby na pięć gwiazdek Euro NCAP. Po ostatnich zmianach dużą rolę grają w procedurach wystawiania oceny układy elektroniczne, które pasywnie i aktywnie chronią kierowcę i pasażerów. Kia wymienia całą listę nowych systemów dostępnych standardowo i opcjonalnie:
- Zaawansowany, inteligentny tempomat SCC, automatycznie dostosowujący prędkość jazdy do bezpiecznego dystansu od poprzedzającego pojazdu
- Autonomiczny system hamowania awaryjnego AEB, korzystający z radaru dalekiego zasięgu do wykrywania potencjalnego zagrożenia kolizji z innym pojazdem lub osobą pieszą i wspomagający zatrzymanie pojazdu
- System kontroli pasa ruchu LKAS, który śledzi położenie samochodu względem linii na jezdni i dokonuje samoczynnej korekty toru jazdy jeżeli zjazd z pasa ruchu odbywa się bez włączenia kierunkowskazu
- Asystent świateł głównych HBA, który automatycznie dostosowuje zasięg oświetlenia wobec nadjeżdżającego z przeciwka pojazdu i warunków drogowych
- Wskaźnik limitu prędkości SLIF – korzystający z kamery wideo do odczytu znaków ograniczenia prędkości z wyświetlaniem w zestawie wskaźników
- System wykrywania obiektów w martwych polach widzenia BSD z sygnalizacją świetlną w lusterku bocznym
- Detektor ruchu poprzecznego RCTA, ostrzegający o ruchu pojazdów z tyłu Optimy podczas manewru cofania
W ofercie silnikowej nowej Optimy pojawią się na starcie dwie wersje: benzynowa i wysokoprężna. Silnik o zapłonie iskrowym to 2-litrowy motor o mocy 163 KM i momencie obrotowym wynoszącym 196 Nm. Jednostka jest wyposażona w zmienne fazy rozrządu CVVL i spełnia normy emisji spalin Euro 6 mimo, że jest wolnossący. Diesel to 1,4-litrowy silnik z turbodoładowaniem, generujący moc 141 KM i momenct obrotowy równy 340 Nm. Później do gamy dołączy hybryda typu plug-in.
Obydwa auta dostępne są z 6-biegową przekładnią ręczną. Wersja benzynowa będzie oferowana także z 6-biegowym automatem. Diesel może natomiast zostać sparowany z 7-stopniową skrzynią automatyczną DCT.
Motor benzynowy z ręczną skrzynią będzie przyspieszał do 100 km/h w 9,4 s, a z automatem w 10,5. Prędkości maksymalne wynoszą odpowiednio 210 i 208 km/h. W przypadku diesla osiągi będą minimalnie gorsze. Do 100 km/h ze skrzynią ręczną Optima ma rozpędzać się w 10 s, a z automatyczną w 11. Prędkości maksymalne są identyczne i wynoszą po 203 km/h. Najmniejszym średnim zużyciem paliwa będzie odznaczać się diesel z przekładnią ręczną i pakietem Idle Stop/Go. Ma on zużywać 4,2 l/100 km.
Oficjalna, publiczna prezentacja europejskiej Kii Optimy będzie miała miejsce na targach samochodowych we Frankfurcie.
Nowa Kia Optima w europejskiej specyfikacji - galeria zdjęć
Zobacz także