Nowa Honda HR‑V - polski cennik
Nowy crossover segmentu B wchodzi na rynek. Tym razem mocny konkurent nowej Mazdy CX-3, czyli jeszcze nowsza Honda HR-V.
13.07.2015 | aktual.: 20.10.2022 20:46
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Honda HR-V wraca po latach nieobecności na europejski rynek w zupełnie nowym wcieleniu. Dynamicznie wyglądający crossover segmentu B wydaje się idealnym konkurentem dla najnowszej Mazdy CX-3. Cena podstawowa to 77 000 zł, czyli o 9100 zł więcej niż podstawowa Mazda. Jednak sporo łączy i jednocześnie dzieli te dwa modele.
Samochody są podobne nie tylko ze względu na pozycjonowanie w segmencie crossoverów, ale też i rozmiarami. Honda jest dłuższa o ledwie 19 mm, o 7 mm szersza oraz ma o 40 mm większy rozstaw osi. H-RV oczywiście znacząco przebija Mazdę pojemnością bagażnika, która wynosi 453 litry, natomiast u konkurenta tylko 350 litrów.
Obaj producenci postawili na wolnossące silniki benzynowe oraz niewielkie turbodiesle. W Hondzie silnik benzynowy to jednostka 1.5 i-VTEC z wtryskiem pośrednim o mocy 130 KM i momencie obrotowym 155 Nm. Mazda ma 2-litrowego benzyniaka z wtryskiem bezpośrednim o mocy 120 oraz 150 KM, generującego 204 Nm. A zatem Mazda ma lekką przewagę jeśli chodzi o parametry silnika, ale będzie generowała wyższe opłaty. Natomiast diesle są już bardziej zbliżone. Hondowski 1.6 i-DTEC to dobrze znany silnik z Civica oraz CR-V, generujący w HR-V 120 KM i 300 Nm. Diesel Mazdy 1.5 Sky-D osiąga 105 KM i 270 Nm. A zatem wersja benzynowa Hondy jest dedykowana raczej kierowcom o spokojnym usposobieniu, natomiast diesel tym, którym bardziej zależy na dynamice. Odwrotnie jest w Mazdzie.
Teraz przyjrzyjmy się cenom. O ile podstawowa Honda HR-V jest sporo droższa od Mazdy CX-3, o tyle wersja z silnikiem diesla jest już tańsza o 13 400 zł. Fakt ten wynika głównie z cennika Mazdy, który diesla pozwala zamówić jedynie z napędem na cztery koła i w najbogatszej odmianie wyposażenia. Honda HR-V natomiast nie jest dostępna z napędem 4WD w ogóle. Diesel nie jest też konfigurowany z automatyczną skrzynią biegów. Ta występuje tylko w połączeniu z silnikiem benzynowym i jest to przekładnia CVT. Aby stać się posiadaczem Hondy HR-V z automatem, trzeba zapłacić 89 000 zł. Tymczasem konkurencyjna Mazda CX-3 z silnikiem benzynowym i automatem kosztuje minimum 78 900 zł. Znów sporo taniej.
Honda HR-V oferowana w trzech specyfikacjach wyposażenia ma w standardzie (Comfort) m. in. komplet poduszek powietrznych, system ESP, system aktywnego hamowania w mieście, automatyczną klimatyzację, tempomat, elektrycznie regulowane szyby i lusterka, podgrzewane przednie siedzenia, system Magic Seats, radioodtwarzacz z czterema głośnikami i Bluetooth. Wyższa wersja Elegance ma na pokładzie dodatkowo m. in. takie elementy jak dwustrefową klimatyzację, czujniki parkowania, system multimedialny Honda Connect oraz pakiet bezpieczeństwa ADAS, zawierający system ostrzegania przed kolizją, rozpoznawania znaków drogowych, line assist, system automatycznych świateł drogowych oraz inteligentny ogranicznik prędkości maksymalnej. Najwyższa specyfikacja Executive ma ponadto m. in. bezkluczykowy dostęp do samochodu, skórzano-materiałową tapicerkę, system multimedialny Honda Connect + z nawigacją, panoramiczne okno dachowe oraz reflektory LED.
Nowa Honda HR-V jest nieco większa i przestronniejsza od Mazdy CX-3, ale ta z kolei jest zdecydowanie tańsza i może być niemal dowolnie konfigurowana w zakresie wyboru silnika, skrzyni biegów i układu przeniesienia napędu. Który z tych samochodów okaże się lepszy? Czas pokaże. A który Wam się bardziej podoba? My nie mamy wątpliwości co do tego, że nowy HR-V odniesie zdecydowanie większy sukces rynkowy niż poprzednik, który na rynku pojawił się po prostu o jakieś 10 lat za wcześnie.
Zobacz także