Nowa Honda CR‑V zbliża się do Europy. Będzie wersja siedmioosobowa i hybryda
Toyota pokazała nową RAV4, a Subaru nowego Forestera. Honda prezentowała najnowszą generację CR-V znacznie wcześniej, ale na rynku europejskim model ten zadebiutuje dopiero jesienią 2018 roku. Znamy już więcej szczegółów.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Faktem jest, że pisaliśmy od nowej Hondzie CR-V już w październiku 2016 roku, ale była wówczas mowa o modelu na rynek amerykański. Zatem w innej specyfikacji oraz z innymi silnikami niż w Europie. Co nowego oferuje popularny japoński SUV? Przede wszystkim przestronniejsze wnętrze, ale też nową technikę.
Rozstaw osi wzrósł o 40 mm, prześwit również zwiększono o 40 mm, dzięki czemu Honda CR-V będzie sobie nieco lepiej radzić w terenie. Jednak nie to jest najważniejsze.
Nadwozie poszerzono o 35 mm, przez co pasażerowie z przodu mają o 16 mm szerszą przestrzeń na wysokości bioder. Przy okazji zwiększono o 5 mm przestrzeń nad ich głowami.
Pomiędzy pasażerami z przodu i tymi siedzącymi z tyłu odległość wzrosła o 50 mm. Zbiornik paliwa umieszczony przed tylną osią jest teraz bardziej płaski, co pozwoliło zaprojektować wersję siedmioosobową – po raz pierwszy w historii tego modelu.
Wszystkie siedzenia Hondy CR-V mają regulację pochylenia oparcia, a kanapa w drugim rzędzie daje się regulować wzdłużnie w zakresie 150 mm. Kąt otwarcia tylnych drzwi zwiększono o 6 stopni, dzięki czemu łatwiej będzie korzystać z trzeciego rzędu, w którym - zdaniem producenta - zmieszczą się nawet dorosłe osoby.
Bagażnik nowej Hondy CR-V ma być jednym z największych w klasie, a na pewno będzie miał największą powierzchnię w historii modelu. Oparcia kanapy będzie się składało przyciskiem, a dwupoziomowa podłoga pozwoli uzyskać całkowicie płaską przestrzeń. W wersji pięciomiejscowej jej maksymalna długość to 1830 mm, natomiast w wersji siedmiomiejscowej będzie o 30 mm krótsza. To jednak i tak o 250 mm więcej niż w obecnie sprzedawanej generacji CR-V.
Kokpit samochodu został zaprojektowany z myślą o jak najwyższej funkcjonalności, możliwie zbliżonej do minivana. Ma mieć bardzo dużo praktycznych schowków i kieszeni, ale też nie zabraknie nowych rozwiązań z dziedziny elektroniki. Jednym z nich jest duży, cyfrowy wyświetlacz wskaźników, a także rozbudowany ekran multimediów o przekątnej 7 cali.
Nowe silniki Hondy CR-V
Nowy SUV Hondy będzie początkowo – od jesieni bieżącego roku – oferowany z benzynowym silnikiem 1.5 VTEC TURBO, który zastąpi bardzo cenioną jednostkę wolnossącą 2.0 i-VTEC. Na rynku amerykańskim motor legitymuje się 193 KM mocy i 243 Nm momentu obrotowego, ale parametry mogą się różnić w Europie. Silnik ten będzie łączony z przekładnią manualną lub automatyczną CVT, a także z napędem na przednie lub wszystkie cztery koła.
Drugą nowością jest wersja hybrydowa, która na polski rynek trafi w pierwszym kwartale 2019 roku. Bazę napędową będzie stanowił wolnossący silnik 2.0 znany z obecnej generacji Hondy CR-V, ale przekonstruowany tak, by pracował w cyklu Atkinsona i wydajnie współpracował z silnikiem elektrycznym. Wiadomo już, że wersja hybrydowa ma mieć napęd na dwa lub cztery koła.