Nissan Sway - radykalny hatchback
Nissan przedstawił w Genewie swoją wizję na temat przyszłego hatchbacka segmentu B. To zupełnie nowe podejście do projektowania aut tej kategorii.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nissan bazował na doświadczeniach zdobytych przy bardzo popularnym modelu Qashqai i odważnym Juke. Japoński producent nie boi się zaryzykować w kwestii budowania samochodów. Sway to zapowiedź przyszłych, małych samochodów japońskiego producenta.
Samochód choć dość kontrowersyjny, został zaprojektowany z uwzględnieniem potrzeb klienta europejskiego. Nissan chce ponownie zamieszać w klasycznym segmencie, jak zrobił to z Qashqaiem, który zrewolucjonizował klasę kompaktów.
Cechą charakterystyczną Nissana Sway jest konstrukcja dachu, która sprawia wrażenie jakby dach unosił się nad karoserią. Dzięki niemu, osoby podróżujące Swayem mają poczucie większej swobody i przestrzeni, a osoby z zewnątrz mogą podziwiać środek auta. Całą konstrukcję wzmacnia element w kształcie litery X, krzyżujący się nad przednimi fotelami.
Wyjątkową przestrzeń kabiny Swaya uzyskano dzięki usunięciu zbędnych elementów wnętrza i pozbyciu się słupka B. Brak tego elementu oraz druga para drzwi z zawiasami przy ich tylnej krawędzi ułatwiają wsiadanie i wysiadanie. Nadwozie Nissana Sway ma 4010 mm długości, 1780 mm szerokości i 1385 mm wysokości. Rozstaw osi to 2570 mm.
Przy stylizacji wnętrza Nissan zastosował techniki kojarzone z industrialną architekturą. Deska rozdzielcza z motywem skrzydła jest inspirowana rozwiązaniem zastosowanym w koncepcyjnym Nissanie IDx. Przed kierowcą umieszczono tylko podstawowe wskaźniki, a resztę informacji wyświetla trapezowy ekran na konsoli środkowej. Jest on tak umieszczony i skalibrowany, by był widoczny tak samo dla kierowcy jak i pasażera.
Sway kontynuuje naszą tradycję kwestionowania schematów w poszczególnych segmentach rynku poprzez wprowadzanie nowatorskiego, wyróżniającego się i atrakcyjnego stylu - podobnie jak miało to miejsce w przypadku modeli Qashqai i Juke. Prezentując nowy samochód koncepcyjny w Genewie, Nissan eksperymentuje z pomysłami, które mogłyby wnieść powiew świeżości do segmentu małych hatchbacków. - powiedział Shiro Nakamura, starszy wiceprezes ds. projektowania i dyrektor kreatywny w Nissan Motor Co., Ltd.
Nissan ma w przyszłości zastąpić model Micra hatchbackiem, który będzie czerpał pełnymi garściami z konceptu Sway. Auto ma być produkowane w tej samej fabryce, w której produkuje się Renault Clio.